söndag 26 april 2015

Liebster Award

Blev nominerad av Klara - tack så jättemycket!

Regler:
• Länka tillbaka till personen som nominerade dig.
• Svara på frågorna som du fick av personen som nominerade dig.
• Nominera 11 andra bloggar med färre än 200 följare.
• Gör 11 frågor till dem som du nominerar.
• Meddela de nominerade via sociala medier/bloggar.

1. Vilken bok läser du just nu?
Shatter me och The Raven Boys, typ.

2. Vilken bok skulle du vilja läsa just nu?
The Clockwork Prince samt The Clockwork Princess, men sparar dem tills jag har lite mer tid och läslusten kommit tillbaka lite mer...

3. Vad gör du om dagarna? Studerar/jobbar?
Nationella prov och andra prov och inlämningsuppgifter och sedan ännu mera prov. Phew blir rätt skönt när den här terminen tar slut xD

4. Vilken är din favoritfilm?
Sagan om ringen. Kommer alltid att älska den <3

5. Har du någon favoritsommarbok?
Hmmm får nog bli Himlen börjar här!

6. Vilken bok har du läst flest gånger? 
Brukar faktiskt inte läsa om böcker särskilt ofta, men har läst Himlen börjar här två gånger Jellicoe Road två gånger.

7. Vilken är den bästa boken du har läst hittills i april?
Haha har bara läst en bok i april~ Du föll och jag för dig.

8. Vilken är din favoritmat?
Älskar verkligen asiatiskt~

9. Hur tror du att den svenska sommaren 2015 kommer att bli?
Förhoppningsvis väldigt varm och lugn och förhoppningsvis full av böcker!

10. Finns det någon aktivitet som du skulle kunna likställa med läsning?
Skriva. Att komma på berättelser, att forma karaktärer, att skapa olika känslor med ord~

11. Vad drömmer du om?
... Att bli en framgångsrik författare.Teehee~

Skriver det här inlägget i all hast så jag kommer inte att skriva några egna frågor eller att tagga folk.

Hoppas ni alla mår bra, och jag önskar verkligen att jag kunde blogga oftare och lägga ner mer tid på mina inlägg. Vi får väl se i sommar ^^

2 kommentarer:

  1. Är alltid roligt när du uppdaterar, oavsett om vad det är och hur ofta :) Himlen börjar här är ju liksom DEN ULTIMATA sommarboken, åh måst nog läsa om den snart! <3 vad roligt att du läser The raven boys och Shatter me förresten, älskar båda ... :')

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att läsa dina svar! Jag förstår vad du menar med att skriva och att komma på karaktärer är ungefär detsamma som att läsa. När jag skriver något känns det som om jag läser samtidigt och då måste jag skriva vidare för att kunna läsa vidare. :)

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D