tisdag 20 juni 2017

Bookhaul - Alla böcker jag köpt den senaste tiden

Trots att jag typ inte läst en enda bok på ett-två år så har jag ändå köpt en del böcker. Särskilt den senaste tiden. Bokhyllan är en enda röra och pengarna försvinner fortare än de kommer in på kontot (när man lever på bidrag, ni vet?) men eyyy för mycket böcker kan man inte köpa.

The Winner's Curse - Marie Rutkoski
Håller på att läser just nu och har cirka 100 sidor kvar skulle jag tro? Får se om det blir en recension sedan haha.

Ash & Bramble - Sarah Prineas
Hade aldrig hört om den här när jag plockade upp den, och har väl kanske inte jättehöga förväntningar, men handlingen låter riktigt intressant :)

Fangirl - Rainbow Rowell
I mean... Jag är så trash för Eleanor and Park fortfarande.

Scarlet - Marissa Meyer
Ganska underligt att jag inte läst den här än med tanke på att jag verkligen gillade Cinder och faktiskt läste den två gånger?

Girl Online - Zoe Sugg
Hm. Hmmmmmm.


A Thousand Pieces of You - Claudia Gray
Jag menar det där omslaget? Men är lite osäker på om jag kommer gilla den haha. (Low expectations puts you up for surprises though right?)

All the Bright Places - Jennifer Niven
En av böckerna jag hämtade upp på posten tidigare idag wooo! Ni vet, när man är borta från bokvärlden i nästan två år, då missar man en hel del, så jag hade aldrig hört talas om den här tidigare, men när jag lästa vad den handlade om så bara kafhreglegrjehnööafrgjnrg . And there went my money :´)

Golden Boy - Abigail Tarttelin
Gick ärligt talat förbi den här sååååå många gånger i bokhandeln.
Tills jag en dag fick reda på att huvudrollen är intersex och jag bara "OKEJ MÅSTE HA" så nästa gång jag var uppe i stan köpte jag den direkt lol. (Med alla normer i bokvärlden känns det ganska viktigt att läsa något annat för omväxlings skull.)

Timglaset - Gena Showalter
Beautiful cover is beautiful :´)))

Heartless - Marissa Meyer
Alice i underlandet? Fairytale retelling? Yas gurl yaaaassssss.
Orsaken till att jag var tvungen att gå till posten istället för till brevlådan. Den här boken är gigantisk lol.

Well then, är det så här man gör bookhauls? Ingen aning men whatevs, now it is.
Någon som läst någon av de här? Vad tyckte ni om dem? :D

1 kommentar:

  1. Heartless och Fangirl och Scarlet och All the Bright places är alla BÄÄÄST. Eller okej Scarlet hamnar längst ner av dessa men inte långt efter ändå.

    De andra har jag ej läst. Men Golden Boy verkar super! Och The winner's curse har ju ett rätt snyggt omslag om vi säger så.

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D