måndag 31 juli 2017

Mimmi needs to chill

Så jag bara råkade kolla gamla uppdateringar på Goodreads.
Och det var lite så där småroligt.
Så jag tänkte att vi kunde gå igenom några av dem här och bara... Sucka åt min kassa engelska grammatik och göra lite yoga för att lugna ner mig och allt det där. Good shit.

*******

Anna Dressed in Blood - Kendare Blake
*quite a horrible
Så jag hade absolut inget minne av vad exakt som hände på sida 78, så jag gick tillbaka och kollade och....
Dear lord. 
Haha kommer inte ihåg att boken var så extrem. Vill nästan läsa om den nu lol.

Följande uppdateringar var bara jag som fangirlade över The Iron Queen och The Iron Knight haha... 

******

City of Fallen Angels - Cassandra Clare (+shade thrown at hush hush)
1. "Pretty bad"? Gurl, du typ skippade 80% av boken innan du slängde den i väggen.
2. Om jag bara vetat vilken stor besvikelse City of Fallen Angels skulle bli.... 

******

The Host - Stephenie Meyer
"Det låter ju lite halvkonstigt" säger jag när jag döper en av mina karaktärer till Röda Handen. Fast "Korsar Djupa Vatten" tar nog hem priset ändå, tycker ni inte?

*also
Bara ett exempel på när jag borde ha hållit tyst lol. Btw, den där boken där tre karaktärer hade namn som började på J? Den gick åt helvete efter hundra sidor RIP.


Det roliga är väl att jag har glömt bort vem sjutton Jamie var. Men ey, hans namn börjar på J.

********

Beautiful Creatures - Kami Garcia & Margaret Stohl

?????????? Jag bara kommer inte ihåg att jag någonsin gillade den här boken, helt ärligt. Kommer liksom inte ihåg något om vad den handlade om, eller vad någon av karaktärerna hette. (Kommer å andra sidan ihåg att de typ var gjorda av kartong och inte hade några personligheter alls.)

******

Hemligheternas Rike - Kristin Cashore
Jag menar.... Var inte det ganska uppenbart typ, innan du ens började läsa boken?


(Jag kommer ihåg den här scenen I have no shame)

********

Nyckeln - Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren
Still ship it.


Ärligt talat? Jag har absolut ingen aning om vad jag menade.


Jag är fortfarande djupt upprörd över den där enda meningen. *burns down my house*

*******

The Pirate's Wish - Cassandra Rose Clarke

Don't screw this book I love this book ;-;;


********

The Maze Runner - James Dashner
Det är ett ganska så stort mirakel att jag ens läste klart den.

*applauds myself* 

********


Between the Devil and the Deep Blue Sea - April Genevieve Tucholke
Överraskad över att jag inte kommenterade tHE SWAGGER (för alltid traumatiserad av det där.)

Now let's pray for my past self.
Men kommer inte ihåg om det blev någon triangel eller inte. Kanske blev en jäkla sjuhörning, vad vet jag?

*******

The Truth About Forever - Sarah Dessen
..... Is that a pun?

*******

Clockwork Angel - Cassandra Clare
Vem i all världen är Gabriel? (Alltså, om man bortser från den där tönten jag skriver böcker om just nu.)

När man hamnar på fel sida av triangeldramat (:


*inhales* Känns som om någon typ dog på den där sidan lol.

********


The Book Thief - Markus Zusak
Vissa av er kanske kommer ihåg att jag till och med skrev ett blogginlägg om det här? Ahhh, goda tider.


*********

The Unbecoming of Mara Dyer - Michelle Hodkin
This book is weird. Yup that sums it up. Hade inte behövt skriva en hel recension.


*********


Entwined - Heather Dixon
Spoiler: Actually, she is bad. 
Actually this whole book was kind of bad.


*does
Drinking.... Typ vatten då eller?


********

Eleanor and Park - Rainbow Rowell
Bless.
Men helt ärligt, jag gillar inte eyeliner. Det är så jobbigt att tvätta bort.


*******

Crown of Midnight - Sarah J. Maas




Jag tror vi alla kan komma till slutsatsen...
Att jag verkligen gillar Dorian.


********


Ten - Gretchen McNeil
*have

*die (?)

Call me Sherlock.


********


All the Bright Places - Jennifer Niven
Okej. Så lite seriösare nu. Kan vi bara ta några sekunder till att tänka över det här? Känns som om man ser mer och mer skinny-shaming nu för tiden... Gällande alla möjliga kön. 

Och det är exakt lika illa som fat-shaming. 
Alla typer av body-shaming över huvud taget, är exakt lika illa.
No excuses.


***********

Phew det där var oplanerat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D