fredag 24 juli 2015

Filmrecension: Paper Towns

Men ser man på, jag recenserar en film samma dag den har premiär. Snacka om att inte vara efter. (Hade tur nog att få gå på en förhandsvisning *känner sig extremt speciell lol*)

Så, då har ännu en av John Greens böcker blivit filmatiserade.
För några dagar sedan recenserade jag boken, och som ni kanske läste så var jag en aning kritisk. Jag tyckte att det inte hände särskilt mycket och jag gillade inte Quentin och Margo.

Jag hade inga problem med något av det i filmen.

Jag skrattade högt flera gånger, och om jag inte hade suttit i en biograf hade jag skrattat ännu högre. Ben, Radar, och Quentin (japp, Quentin included) var bara så härliga och jag älskade varenda scen där alla tre var med.

Det blev inte långtråkigt någonstans. Jag var helt fast från början till slut och jag kunde inte få nog.
Men man måste nog vara beredd på att det inte är någon action-packad film. Det säger inte BOOM eller PANG utan... Allting bara händer rätt så lugnt och behagligt, och jag antar att en del personer lär bli väldigt uttråkade i väntan på att det ska smälla till.

Jag gillar verkligen skådespelarna för allihopa. Speciellt Ben. Alltså herregud så klockren...
Questin var som sagt inte lika irriterande i filmen som i boken, utan det kändes lättare att förstå honom och på något vis kändes han inte lika besatt av Margo (fortfarande rätt så besatt dock.)
Margo var fortfarande en aning irriterande, men inte så att jag störde mig på henne när jag såg filmen (jag störde mig på henne efter filmen istället.)

Det fanns en del scener som kändes lite awkward och en del scener som kändes lite påtvingade, men för att sammanfatta så var det en riktigt bra film som jag utan tvekan kommer att se om.
Personligen hade jag väl önskat att de lagt ner mer tid på själva bilresan, men jag fick så mycket av allt annat så i slutändan känns det inte som om det gör särskilt mycket.

Oh jeez, kan man verkligen kalla det här för recension? Känns ju mer som om jag bara satt här och jämförde film och bok haha.
Hur som helst, hoppas att det kanske var till lite hjälp i alla fall, om ni fortfarande funderar på om ni ska se filmen eller inte xD

2 kommentarer:

  1. Klart man kan kalla det recension du skrev ju dina tankar och vad du tyckte. :) Och jag är så sugen på att se den men kommer inte vara hemma igen på flera veckor. :(

    SvaraRadera
  2. Själv såg jag den igår på premiären! :p Kan inte annat än hålla med om att den är rolig. Både jag och min kompis skrattade rätt så himla mycket. Faktum är att hela biosalongen gapskrattade flertalet gånger ;) Vad gäller skådespelarna tycker jag att de har gjort bra val - särskilt med Ben, Radar och Quentin. Haha, älskar det gänget tillsammans, och Ben är ju bara för go. Cara som Margo hade jag dock lite svårt för :/ Men i övrigt så tycker jag att det är en väldigt bra film! :) <3

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D