söndag 26 oktober 2014

Sisterhood of the World Bloggers Award

Jag blev nominerad av Vilma och Filippa :3 Tack tack! ^^

Regler:

  1. Tacka bloggaren som nominerade dig, och länka till deras blogg
  2. Ha med Sisterhood of the World Blogger Award-loggan i ditt inlägg
  3. Svara på de 10 frågorna som du fått
  4. Nominera 10 andra bloggare och fråga dem 10 frågor
Be aware, jag är hemskt trött just nu så svaren kommer bli lite si sådär. (Lite halvtråkiga, med andra ord.)

Vilmas frågor:

Om du skulle få välja en karaktär du skulle leva resten av livet med och en karaktär som du skulle vara BFF med, vilka skulle det då bli? (Behöver inte vara från samma bok/serie)
Uh....... En karaktär att leva resten av livet med? Ash? Japp. Ash från The Iron Fey.

En bok du önskar att du inte hade läst?
Oj... Ehm... The Vampire Diaries? The Maze Runner? Between the Devil and the Deep Blue Sea? Hemskt mycket slöseri med tid.

Vart vill du helst sitta och läsa nu i höstmörkret?
Så länge det inte är utomhus så är det lugnt...

En bokpryl du inte skulle kunna leva utan?
Helt ärligt så här jag inte särskilt många bokprylar... Bokmärken funkar, antar jag, men vilken pappersbit som helst fungerar ju så jag skulle nog överleva utan dem i slutändan.

Nästa bok på din att-läsa-lista?
Troligtvis Eleanor & Park.

Finaste omslaget i din bokhylla!
Uh.

...

Incarnate får det nog bli.

Vilken bok kommer du ihåg att du läste när du var liten?
Det fanns en fotbollsserie som jag minns rätt tydligt, men jag kommer inte ihåg vad den hette. Kommer ihåg att jag läste böckerna i fel ordning och tror att huvudrollen hette Emma.

Om någon frågade dig om vilken bok som borde filmatiseras här näst, vilken bok skulle du då säga?
The Iron King. Angelfall. Cinder. Åh herregud föreställ er Cinder som film: Kai = Hot Asian Guy = Mimmi pleased.

Vilket/vilka bokcitat kommer du alltid att minnas?
I fell in love the way you fall asleep: slowly, and then all at once.

Finns en hel del citat från min egen bok också men tror inte att det räknas... Med tanke på att det var jag som skrev dem och allt.
Lol

Standardfråga: Vad är det bästa med att bokblogga?
Att alla man får kontakt med är så himla trevliga :3

Filippas frågor (Ej översatta till svenska för att jag är lat.):
1. Name some of your book boyfriends.
Ohohoho Ash, Raffe, Jem, Kai, Dorian, Augustus, Rudy, Sam (från Shiver), Naji (The Assassin's Curse), Wes, Po, Saf, Finnick, St. Clair, Jonah Griggs, Joe Fontaine.

Jag kan ha glömt någon.

2. Favorite book series?
Harry Potter, The Hunger Games, The Iron Fey, The Mortal Instruments, etc.
Har ingen lust att välja lol.

3. Which is your favorite "book to movie/tv-show" adaptation?
Sagan om Ringen. Tror jag ska se om dem nu på lovet.

4. Where do you buy your books?
För det mesta blir det Adlibris :3

5. Favorite stand alone?
Ah. 
Tror det får bli The Book Thief.

6. Favorite cover?
...???? (Haha jag är för trött för att tänka.)

7. Do you like paperbacks/hardcovers or e-books the most?
Häftade och inbundna funkar båda två :3 (Så länge jag kan bläddra är jag nöjd.

8. How many TBR-books do you currently have on your bookshelf?
För många :3

9. How do you organize your books on your shelf?
Har egentligen två hyllor. En hylla ovanför skrivbordet och en riktig bokhylla. Ovanför skrivbordet är det engelska böcker, och i bokhyllan är det svenska.
Organiserar dem egentligen inte riktigt. Försöker bara ställa dem på ett sätt så att det ser bra ut x)

10. When did you start to buy/collect books?
Strax efter att jag började bokblogga :3

Såååå, eftersom jag svarade på 20 frågor istället för 10 tänker jag inte tagga någon. (Åh herregud..)
Har i alla fall höstlov nu så förhoppningsvis blir det lite mer uppdatering här den här veckan ^^

1 kommentar:

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D