söndag 14 september 2014

THE BOOK THIEF HAR OFFICIELLT FÖRSTÖRT MITT LIV

Det här inlägget innehåller enorma spoilers om du inte har läst The Book Thief. Fortsätt på egen risk.

(Be aware, det är ingen recension eller liknande. Jag har inte ens läst ut boken än.)

Jag nådde sida 241.
wow. Wow. WOW.

"A SMALL ANNOUNCEMENT." 
"A SMALL ANNOUNCEMENT." ??????????????????????????
Det här, är inte på något sett "a small announcement". Det här är som att släppa en bomb och spränga upp hela jordklotet. Den här boken, spoilade just sig själv. Är det ens tillåtet? Vad är det som händer? Är det här litteratur? Vad är det här? Vad är ord? Vad är Rudy Steiner? Jag vet ingenting längre.

Nästa sida bestod av en närmare beskrivning om hur Rudy dör.
Decimated body. Bomb-hit lips.
SCREW. THIS.
Den här boken berättade bokstavligen att min favoritkaraktär kommer att dö innan han faktiskt gör det. HUR REAGERAR MAN TILL DET HÄR? 
Varför skulle någon göra såhär?

You're being very rude indeed, sir.


Jag har faktiskt en teori till varför han skulle göra det där, men teorin är alldeles för långsökt för att faktiskt vara sann, så jag tänker inte ens försöka ta upp det här.

Förlåt, jag behövde bara skriva av mig lite, och bloggen behövde uppdateras så det blev någon slags win win av det hela.

2 kommentarer:

  1. VISST VAR DET SUPERHEMSKT!! GRÄT SÅ MYCKET NÄR HAN FAKTISKT DÖR.

    SvaraRadera
  2. Samma här! Så sad!
    Btw. hur gjorde du för att inlägget skulle bli sådära att man väljer att läsa mer elr inte? :)

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D