måndag 21 juli 2014

Minirecensioner: Lex Bok, Shadow Kiss, & Every Day

Författare: Sara Kadefors
Antal sidor: 326
Förlag: Lilla Piratförlaget
Originaltitel: Lex Bok
Serie: -

Så, boken handlar om Lex som startar en blogg i revolt mot prestationskrav. Jag hade absolut inga förväntningar på den här. Jag trodde inte att den skulle vara något för mig. Men gissa vad? Jag gillade den verkligen. Lex är en riktigt bra huvudroll och man kan relatera. Hon utvecklas också en hel del genom boken.

Jag rekommenderar den verkligen - boken drar upp en del samhällsproblem, och den får en att tänka.




***

Författare: Richelle Mead
Antal sidor: 443
Förlag: Razorbill
Svensk titel: Skuggkysst
Serie: Vampire Academy #3

Jag läste den här förra året, om jag minns rätt. Om jag glömde bort att recensera den eller bara struntade i det vet jag inte. 
Hur som helst, jag kommer inte ihåg mycket från boken.
Men jag kommer ihåg att den fick mig att inse att jag inte gillar Vampire Academy så mycket som jag ville trodde. Jag känner i stort sett inget för någon av karaktärerna längre och jag känner mig inte särskilt motiverad för att läsa fortsättningen. Jag gillade Mason, men.................. Ugh.
Om jag någon gång bestämmer mig för att läsa Blood Promise så kan det nog dröja ett tag, för just nu har jag absolut ingen lust. 


***

Författare: David Levithan
Antal sidor: 322
Förlag: Ember
Svensk titel: Dag, En
Serie: Every Day #1 

Woow visste inte att det skulle komma en till del, men tydligen så ska det det, skriven ur Rhiannon's perspektiv.

Jag gillade den här boken såååå mycket. Jag älskar idén och jag älskar hur den är skriven och alla små budskap den har. De flesta om hur vi ser på andra människor och om hur dömande vi kan vara. 
Det här är den tredje boken jag läser av Levithan, men den första jag läste på originalspråket. 

Det jag inte riktigt gillade var nog Rhiannon. Eller, alltså, jag ogillar henne inte heller, men.... Hon var bara väldigt ointressant. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D