lördag 7 juni 2014

Vad händer när man stannar borta från bokvärlden och sedan går in i sin favorit-bokhandel?

Så idag var jag uppe i Stockholm och vet ni vad man hittar där? Jo man hittar en science-fiction-bokhandel och hej, vet ni vad som händer när man inte har läst på flera månader och inte varit i en bokhandel på säkert ett år och sen helt plötsligt går man in i en? Har ni någonsin funderat på vad som händer då?
Jo, något i den här stilen händer då:
Du går in och det första du får syn på är manga-hyllan och då blir du påmind om alla underbara anime-serier du kollat på för av någon anledning har du faktiskt inte kollat särskilt mycket på anime den senaste tiden. Så ja du ägnar cirka tjugo sekunder åt att sakna anime innan du bestämmer dig för att gå vidare för att kolla på det du kom dit för. Så det första du går till är hyllan med Urban fantasy/paranormal romance/haha jag vet inte ens för trots att du inte varit inne i bokhandeln på väldigt länge så kommer du ihåg vart allting står för just så nördig är du. Dock har du ingen aning om vad du letar efter så du går bara runt där mellan hyllorna och letar efter böcker som du faktiskt känner igen.
Du kommer då på att City of Heavenly Fire faktiskt har kommit ut och du vet att du inte kommer att köpa den men ändå så letar du efter den utan vidare resultat. Då hittar du istället Vampire Academy och du ser att serien har fått nya omslag och sen hittar du Blood Promise som är den delen du behöver därnäst och den bara står där helt perfekt med rätt omslag från rätt förlag och allting och du tänker att det är ödet. Sedan kommer du på att du faktiskt inte är särskilt intresserad av vampyrer och att du verkligen inte har lust att läsa om dem just nu så du ställer tillbaka boken och går vidare med livet.
Du går runt i bokhandeln hur länge som helst och kollar på samma hyllor om och om igen men du blir inte uttråkad. Du hittar fler och fler böcker som du skulle kunna köpa och samtidigt lyssnar du på vad alla andra pratar om och du känner dem inte men du förstår dem och du vet att dem förstår dig för i slutändan är ni alla boknördar.

Man kan säga att jag hade det riktigt trevligt därinne. Det kändes bra att vara boknördig igen.
I slutändan så blev det även två böcker~

Faktiskt så läste jag ut The Assassin's Curse igår och ville ha nästa del direkt, så blev väldigt glad när jag hittade The Pirate's Wish.
Hade inte planerat att köpa Throne of Glass, men när jag hittade den och tog reda på vad den handlade om och sedan kollade vad folk skrivit om den på Goodreads var den en självklarhet.

Okeeeeej så det här inlägget blev för långt. Hade kunnat skriva en hel del till om mina tankar i bokhandeln men då hade det blivit för långt för att vara vettigt.

Förresten, funderar på att göra en bookshelf-tour~ Vad skulle ni tycka om det?

3 kommentarer:

  1. Jag skulle nog tycka att det var rätt underbart ;D

    SvaraRadera
  2. Throne of Glass är såå bra! :D

    Sorry att jag inte svarar på kik, det har helt slutat fungera :(

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D