måndag 17 mars 2014

Att läsa 2014

Så, som jag redan har nämnt (någon gång för längesedan) så har jag absolut ingen koll på vad det kommer för nya böcker i år. Därför har jag nu kikat runt lite på goodreads, för att uppdatera mig själv lite.
Här nedanför kommer en sammanställning på böcker jag tror jag kommer att läsa (dock kommer jag inte göra någon stor bokbeställning eller så, måste fortfarande spara på pengarna, så får fortsätta att läsa olästa böcker från bokhyllan (eller gå till biblioteket, där jag inte har varit på åratal nu) ett tag till.)

Panic av Lauren Oliver
Kom ut 4 mars. 
Helt ärligt, så har den här inte fått superbra omdömen på goodreads, men jag vill fortfarande läsa den, just för att det är Lauren Oliver som skrivit den. Jag hade faktiskt ingen aning om att hon släppt en ny bok (japp, så uppdaterad har man varit den senaste tiden. En av ens favoritförfattare släpper en ny bok och man vet inte någonting om det) så blev väldigt överraskad när jag såg det.

City of Heavenly Fire av Cassandra Clare
Kommer ut 27 maj.
Jag hade heller ingen aning om att den här hade fått omslag. Sist jag kollade hade den inte det, så idag när jag såg det (strax efter att jag hittade Lauren Oliver's nya bok) fick jag ännu en chock. Men jag satt i datasalen i skolan så jag kunde inte go all crazy där. Det gör jag nu istället.
Har inte läst City of Lost Souls än, men den sår i bokhyllan så det lär bli av snart ;)

Vänta lite sakta i backarna nu ska Lauren Oliver släppa en bok till i år!?!?!?!?! I september?!?!? Åh herregud hur sjutton reagerar man till sånt här...

Infinite av Jodi Meadows
Kom ut 28 Januari
Okej så jag har inte läst andra boken, Asunder, än. Men den står också i bokhyllan, bredvid Incarnate... (Ajlfnenfejg bokryggarna är lika fina som framsidorna det är ju självklart att jag måste ha den tredje (och sista) delen också!!)

The Winner's Curse av Marie Rutkoski
Kom ut 4 mars.
Handlingen. Alltså gud måste ha den här nu med en gång bara... Vill ha. Typ igår. Bara... ge mig. 

Sinner av Maggie Stiefvater
Blogspot ändrade lite på färgerna... För i helvete Blogspot... Din idiot.
Kommer ut 1 Juli
VÄNTA LITE BARA VÄÄÄNTA LIIITTE NU VAD SJUTTON ÄR DET SOM HÄNDER? EN FJÄRDE DEL? BARA... VA? SER JAG RÄTT? SER JAG VAD JAG TROR ATT JAG SER!?!?!?? VA!? mEN GUD NU BLEV DET JU ETT MÅSTE ATT KÖPA HEM ANDRA OCH TREDJE DELEN... OCH NU MÅSTE JAG ÄVEN BESTÄMMA MIG FÖR OM JAG SKA LÄSA DEN HÄR PÅ ENGELSKA ELLER SVENSKA... OCH... BARA VA. (Jag läste först hela serien på svenska (eller, jag trodde att det var hela serien, men uppenbarligen fortsätter den nu.), sen köpte jag den första delen på engelska och läste den. Så det känns som om jag skulle vilja fortsätta att köpa resten på engelska, i samma format, men samtidigt gillade jag verkligen serien på svenska också...)

Darksoul av Eveline Hunt
Kommer ut i maj
Okej så efter att ha läst ungefär halva handlingen känner man att det står typ TRIANGELDRAMA över hela boken. Sen läser man en recension och får reda på att nej, det blir inget triangeldrama. Och då sitter man där som ett fån och bara "Vänta va? Vad sa du sa du?"
Verkar även som att båda killarna i boken (upprepar: INGET TRIANGELDRAMA HÄR INTE.) är otroligt heta och ibland (bara ibland) är det mer än tillräckligt för att jag ska vilja läsa en bok.

The Girl from the Well av Rin Chupeco
Kommer ut 5 Augusti
En bok baserad på en japansk spökhistoria? Det räcker för mig.
Ärligt talat dock, den verkar riktigt riktigt (som i super-riktigt) bra. Får bara komma ihåg att INTE läsa den här boken innan jag går och lägger mig. (Har blivit onaturligt känslig för läskiga saker den senaste tiden, så försöker vara lite försiktig xDD Dock så lär den inte komma ut förrän i Augusti, så kanske har blivit mindre känslig då xD)

Det var svårare att hitta intressanta böcker 2014 än jag trodde... Puuhhhh.
Men det här borde säga något om hur borta från bokvärlden jag varit. Har ju seriöst inte koll på någonting. 

Hur som helst~ Är ni själva sugna på några av böckerna jag nämnt? Eller har ni redan läst några av dem?
Och vad har ni själva för böcker som ni ser fram emot 2014?
(Det här inlägget kanske borde ha skrivits för cirka två månader och 17 dagar sedan. Bara kanske.)

2 kommentarer:

  1. När jag såg att det skulle komma EN TILL DEL i Maggie Stiefvaters serie så flippade jag ut totalt. Blandade känslor..vill ju läsa mer om Sam, Grace, Isabel & Cole men ändå inte, slutet ska ju vara SLUTET liksom! (för övrigt så är det kul att du är tillbaks på bloggfronten igen! :) )

    SvaraRadera
  2. Whut?! En fjärde del (*Panik, flippar ur), men… men det skulle ju vara slut... Eller? Jag som trodde att det var färdigt efter den tredje boken. Nu måste jag ju läsa den fjärde också (T^T)

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D