lördag 30 november 2013

VILL NI VETA EN SAK!?

Vill ni det? Alltså, veta en sak?
Om ni inte vill det, så sluta läs.



....

...............


Jag har fått tillbaka skrivlusten.
Den senaste tiden, har jag då och då känt hur mycket jag saknat att sitta och skriva flera timmar i sträck utan att bli avbruten.
Jag har även saknat mina gamla karaktärer (Jag pratar om karaktärerna i min bok. Den av dem som jag faktiskt skrev klart. (Jag har säkert 3-6 böcker påbörjade, men endast två blev klara. Och den andra är en uppföljare, till den första. (Haha nej den första är en uppföljare till den andra XDD)))
Och alltså, strax innan jag tappade bort skrivlusten påbörjade jag en.... version två? Något sådant...
I alla fall, igår kväll, och i morse, så slarvläste jag igenom första och andra boken, och en början på del tre som jag hade glömt bort att jag skrivit, och del 1 version två (Vadå? Ni tror väl inte att jag tänker djupläsa en bok på 158 A4 och en annan bok på 159 A4 och en ofärdig del tre på 16 A4 och en ofärdig version 2 på 47 A4? (Att jag överhuvudtaget håller reda på saker och ting är ju rena rama miraklet...))
Det roliga är att version 1 är bättre än version 2 xDD Visst, språket är bättre i version 2, helt klart, men karaktärerna och handlingen är bättre i version 1...

Så nu, efter att ha (slarv) läst om alltihop, har jag bestämt mig för att skriva om den. Igen. Från början. Med ändringar. Många ändringar. Bra ändringar.
Ni vet... Även om jag inte har skrivit särskilt mycket den senaste tiden, så har jag ändå lärt mig en hel del som jag kan använda när jag skriver. (Anime gör susen, det ska ni veta.)

Oooooooooooch. Nu när skrivarlusten kommer tillbaka, finns det även en stor chans att läslusten också gör det. Och ni vet... Då blir det uppdatering här. Och då blir folk glada (Förhoppningsvis.)

Haha herregud... Och jag kallar mig själv en drama-queen... Jag kan ju inte vara seriös for en enda sekund x)

Ha det bra! ^_^

4 kommentarer:

  1. Gud vad roligt att du fått tillbaka skrivlusten! :D Nu är jag riktigt nyfiken på att få läsa din bok, och lite avundsjuk på att du faktiskt har skrivit typ två hela böcker ;) Jag har ju en massa idéer till mitt bokprojekt, karaktärer och story är i princip helt klart, men sen var det ju det där med att sätta sig ner och skriva allt... Jag får väl trösta mig med att jag kommit en bit i alla fall ;)

    Jag får väl hoppas att jag får läsa den där boken (böckerna) någon gång, får det jag har läst av dig tidigare är ju jättebra! :)

    SvaraRadera
  2. Åhmen guud vad roligt! är ju typ världens underbaraste känsla att upptäcka att man vill göra nåt som man gillar men inte haft lust med på länge! :D Lycka till med skrivandet (skulle heeemskt gärna vilja läsa) och jag håller tummarna för att även läslusten kommer tillbaka! :)

    SvaraRadera
  3. Så roligt! Jag har saknat dina noveller :D

    SvaraRadera
  4. Gött! Hoppas på lite uppdatering här också? Saknar att läsa din blogg! :)

    Hehe sen vill jag också tipsa lite om vår tävling på bloggen, man kan vinna tre böcker och en signerad gratulation av Cirkeln-författarna :D Gå in och kolla om du har lust!

    //Johanna, boksystrar.blogg.se

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D