onsdag 23 oktober 2013

Reading Habits Tag

Taggad av Alba och Mona ^_^ Tack för att ni fortfarande taggar mig, trots att jag blivit hemskt dålig på att uppdatera den senaste tiden...

1. Har du en speciell plats hemma där du brukar läsa?
Oftast blir det i fåtöljen i vardagsrummet...

2. Bokmärke eller random pappersbitar?
Letar alltid reda på att bokmärke ;)

3. Kan du sluta läsa när som helst eller måste du sluta efter ett kapitel eller efter ett visst antal sidor?
Nä brukar kunna sluta läsa lite var som helst. MEN INTE MITT I EN SIDA! Då måste jag läsa klart sidan.

4. Äter du eller dricker du någonting när du läser?
Ibland...

5. Brukar du lyssna på musik eller ha på TV:n medan du läser?
Alltid... Vill inte läsa när det är helt knäpptyst. Usch.

6. En bok i taget eller flera samtidigt?
Försöker att ta en i taget. Annars slutar det ofta med att jag bara läser en av dem... Och de andra får ligga någonstans i rummet och... Bara vara där.

7. Läsa hemma eller överallt?
Gärna hemma.

8. Läsa högt eller tyst i huvudet?
Ugh hatar att läsa högt. Glömmer alltid att man måste andas då...

9. Hoppar du fram i boken eller hoppar du över stycken?
Om boken är dålig slarvläser jag... Vilket aldrig går bra för det slutar alltid med att jag inte har någon aning om vad som händer.

10. Bryta rygg eller inte?
Tror jag har en eller två böcker med brutna ryggar... Och dem bröts innan jag blev en RIKTIG boknörd... Nu skulle jag aldrig bryta en rygg (Vilket betyder att jag läser hemskt försiktig... Vilket är jobbigt mellan  varven xD)

11. Skriver du i böcker?
Skrivböcker? Ja. Dagböcker? Vet inte om jag har någon... Skolböcker? Man måste ju... Skönlitterära böcker? NO WAY IN HELL!

12. Vilka taggar du?
Jag taggar inte folk. Okej?
Deal with it...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D