tisdag 1 oktober 2013

EFTERLYSES: LOGIK

Hiya!

Här kommer ett inlägg som är.... Halvt bokrelaterat. (Okej, lite mer filmrelaterat men ändå XD)

Men först och främst!
Ett litet meddelande till de som var på bokmässan i helgen.... HOPPAS ATT NI HADE SUPERKUL OCH ATT NI FICK TRÄFFA SÅ MÅNGA ANDRA BOKBLOGGARE SOM MÖJLIGT.
Nästa år... Då kommer jag nog ^_^

Okej, vidare till det filmrelaterade:
Imorgon, om jag har tur, så ska jag se City of Bones.
Det var väl ändå på tiden... Jag älskar ju böckerna, så när den efterlängtade filmen äntligen kommer ut på bio i Sverige är det ju klart att jag vill se den.
Men så märkte jag ju att den var från femton. Haha du skulle sett mig på lektionen (förra veckan)... Jag var så sur så det var inte klokt! xD
Men så bestämde vi oss för att försöka gå in på den ändå... Så vi får väl se hur det går.
Är det inte lite konstigt ändå... De sätter sju år på Hungerspelen och femton på den här... Logiken är ju som bortblåst.

Så, någon här som sett City of Bones? Var den bra eller dålig? Över förväntan eller besvikelse?
Och har ni någonsin smygit er in på en film med för hög åldersgräns? xDDD

5 kommentarer:

  1. Svar: Hoppas verkligen du kan komma, vi saknade dig! <3333

    Jag och mina kompisar hade tänkt se City of Bones, men... Den går bara i Stockholm tydligen. Lagom kul. :/ XD

    SvaraRadera
  2. Jag såg den, helt okej, ungefär vad jag väntade mig. (tror att jag skrev en recension på min blogg) Det var ingen besvikelse, men jag väntar mig sällan mycket av filmatiseringar av böcker, så det säger inte så mycket...

    SvaraRadera
  3. Hoppas du kommer in på den! Vill veta om det går eller inte, så du får vara en försökskanin ;D
    Om det blir 15 års gräns på Catching fire, ska ärligt talat jag smita in på den isf...

    SvaraRadera
  4. De satte väl ändå elvaårsgräns på THG, eller? I vilket fall så kom jag och min kompis in på TMI trots vi bara är tretton, fast vi köpte biljetter till en annan film som låg precis bredvid haha. Vi klarade oss men det var nära då de hade en liten utlottning då det var premiärdag, och då stannade personalen inne längre än vanligt :P

    SvaraRadera
  5. SV: Haha, så du fick inte ens försöka komma in? Hade ni tagit fel tid när den skulle börja eller? ;D

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D