måndag 2 september 2013

Mycket mer än så

Författare: Sarah Dessen
Antal sidor: 412
Förlag: Rabén & Sjögren
Originaltitel: Along for the Ride
Översättare: Jan Risheden
Serie: -
Första meningen: Alla mejlen började likadant.

Handling (från Goodreads):
Auden har jämt varit den perfekta dottern, den ansvarsfulla systern, den duktiga eleven. Hon är en tjej som man kan lita på. Men Auden har känt sig instängd av alla krav, hon har inte haft något socialt liv och hon har inte sovit en hel natt på flera år.

Innan hon ska börja på college får hon ett erbjudande om att tillbringa sommaren hos sin pappa och hans nya familj i en liten stad vid kusten, och hon tar tillfället i akt. Hon får ett sommarjobb i sin bonusmammas klädbutik och plötsligt händer någonting med Auden. Hon får lära sig allt om det sociala spelet, om hur tjejer pratar och beter sig, om tjejers vänskap och deras kärleksbekymmer. Så möter hon Eli, en ensamvarg som också har svårt för att sova om nätterna, och som Auden snabbt kommer nära. Tillsammans ger de sig ut på ett uppdrag: Auden för att göra allt det där hon aldrig har gjort, Eli för att lära sig att leva med de skuldkänslor han bär på sedan han var med om en nära väns död. Det blir sommaren när allt förändras.

Omdöme:
Okej, så nu kommer jag klaga mig igenom hela recensionen här. Så om du verkligen gillar den här boken, och inte vill se den bli totalsågad av mig, då ska du skrolla ner och läsa mina andra inlägg istället, okej?

Det här.... DET HÄR VAR DEN STÖRSTA BESVIKELSEN NÅGONSIN!
Jag har ju läst två andra av Sarah Dessens böcker, Du Glömde Säga Hejdå och Blunda och Hoppa, och jag kom till att halvälska båda två. Men den här? Den här som så många sa var hennes bästa............ JAG VILL KASTA DEN I VÄGGEN OCH KLIPPA SÖNDER DEN FÖR ATT SEDAN SLUTLIGEN BRÄNNA NER DEN TILLS DET BARA ÄR ASKA KVAR!
Let it burn, you know.
Men jag tänker inte göra något av det, för jag misshandlar inte mina böcker. (You're lucky this time, book.)

Okej, så först och främst... Det hände absolut ingenting som intresserade mig. Allt var bara så hemskt... tråkigt. Handlingen.... Karaktärerna.... Så fort jag läste i den kändes det som om jag skulle somna. Och seriöst, jag kände inte det minsta för en enda karaktär! Jag bara, ogillade allihopa. Huvudrollen Auden var väldigt.... speciell. Och tack vare hennes helknäppa föräldrar är hon typ den mest omedvetna personen på jorden. Och Eli... trååååååååååååååååkiiiiiiiiiiiiiiiiiiiig. Herregud jag vet inte ens. 

Alltså, jag har egentligen inte så mycket att säga om den här. Den var tråkig, jag hatade den, jag slarvläste de nittio sista sidorna för att bli av med den. 
   Men om du ännu inte har läst den, så borde du nog ändå ge den en chans. Jag är typ den enda människan på jordklotet som inte gillade den ;)

3 kommentarer:

  1. Jupp, har läst en del av mangan också. Har inte sett alla avsnitt än, men jag jobbar på det...

    Den är så bra...!!

    SvaraRadera
  2. Fairy Tail :D Yey! Jag har typ läst ALLA böckerna :D
    Synd att boken var en sån besvikelse XD Jag har inte läst den, men i alla fall :)

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D