tisdag 6 augusti 2013

Bokturnéring: Rond 1

Det går ej att rösta här längre!

Så jag fick till det, till slut!
Jag sätter äntligen igång bokturnéringen!
Här nedanför ser ni böckerna som kommer att vara med. En blandning av fantasy, paranormal romance, och sci-fi.
   Jättestort tack till dem som föreslog serier! Speciellt tack till Anna från Boktycke som kom med längsta listan ;)
   Det fanns säkert åtminstone 20 serier jag ville ha med, men tyvärr fanns det bara plats för åtta den här gången. Men om turnéringen lyckas kanske jag har en till någon gång i framtiden ^^
Så här kommer det alltså se ut. När jag valde vilka serier som skulle möta varandra gav jag dem bara ett nummer och överlämnade resten till random.org . Alltså kan ni inte skylla på mig om ni inte är nöjda med seriernas platser =P

Okej, ska vi börja?
Rond 1/A: 
A Song of Ice and Fire av George R.R. Martin
VS
Engelsforstrilogin av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren

Ni får bara rösta på en av dem, och ni får bara rösta EN gång. En röst per person!
   Hur lång tid ni får mellan varje gång beror helt och hållet på hur snabba ni är på att rösta. Jag vill ha så många åsikter som möjligt! 

Börja rösta................ NUUUUUUU! :D

16 kommentarer:

  1. Utan tvekan, A song of Ice and Fire! :)

    SvaraRadera
  2. Säger också A song of Ice and Fire!

    SvaraRadera
  3. Jag har inte läst a song of ice and fire men jag gillar ju tv serien. Men jag har faktiskt läst engelfors så får bli den!

    SvaraRadera
  4. Men guuu orättvist och svårt, känns inte som en jämn kamp. Älskar Game of Thrones tv-serien och böckerna lär vara gudomliga, men har faktiskt inte läst dem än så fuskar mig fram och svarar därför Engelfors-trilogin som jag läst.

    SvaraRadera
  5. Jag kan faktiskt inte rösta riktigt rättvist nu känns det som, för jag har inte läst A song of ice and fire, men jag tror att den är jättebra. Men Engelsfors-trilogin har jag läst, och gillar den jättemycket, så får bli den! :D

    SvaraRadera
  6. A SONG OF ICE AND FIRE A SONG OF ICE AND FIRE SERIÖST INGET SNACK OM SAKEN DET FINNS INTE MÅNGA MÄNNISKOR SOM SLÅR GEORGE R.R. MARTIN

    SvaraRadera
  7. Uuuuh! Båda är så sjukt bra! Älskar Game of Thrones så får bli den!^^ Men riktigt svårt, kunde lika gärna ha blivit Engelsfors-trilogin ;)

    SvaraRadera
  8. A Song of Ice and Fire!!! :D

    SvaraRadera
  9. A song of Ice and Fire såklart! ;)

    SvaraRadera
  10. Svååårt! Har ju inte läst A song of Ice and Fire så det får bli Engelsforstrilogin som jag tycker är väldigt bra.

    SvaraRadera
  11. Älskar verkligen Engelsforstrilogin men svarar ändå A song of Ice and Fire :)

    SvaraRadera
  12. Svar: Jag har varit i alla utom den i Stockholm... Sedan har ju SF-bokhandeln i Göteborg bytt lokaler så vill väldigt gärna dit igen :D

    Måste säga Engelsforstrilogin då jag inte läst A Song of Ice and Fire, men har första boken hemma så ska läsa den snart :D

    SvaraRadera
  13. A Song of Ice and Fire. :)

    SvaraRadera
  14. Engelsforstrilogin! Helt klart!!

    SvaraRadera
  15. A song of ice and fire, inte ett snack om saken!! ;)

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D