måndag 1 juli 2013

Månadsrapport: Juni 2013

Fick ju tillbaks läslusten den här månaden, alltså är det väl läge att sätta igång med månadsrapporterna igen?
Vampire Knight finns ej med på bilden.


  1. Vampire Knight, Volume 1 - Matsuri Hino
  2. Det är så logiskt alla fattar utom du - Lisa Bjärbo
  3. Alena - Kim W. Andersson
  4. Blunda och Hoppa - Sarah Dessen
  5. Den Femte Vågen - Rick Yancey

Engelska: 1
Svenska: 4
Seriealbum/manga: 2

Månadens bästa: Blunda och Hoppa var riktigt riktigt riktigt bra! En perfekt bok att läsa nu på sommaren!

Månadens sämsta: Vad sjutton ska man skriva här då... Ingen har varit dålig den här månaden. Men om jag nu måste välja en får det nog bli Vampire Knight. Helt ärligt är jag inte något jättestort manga-fan... Tycker det är mycket roligare att se på anime ;)

Månadens överraskning: ALENA! (Japp, det där förtjänade lite CAPSLOCK.) Gud vad chockad jag var efter att jag läst ut den. Den var mycket bättre än jag trodde att den skulle vara!

Månadens besvikelse: Den Femte Vågen. Så många sa att den skulle bli någon typ av favorit... Nja, inte riktigt favorit. Visst var den bra, men den hade även tillfällen där den gjorde mig riktigt uttråkad. Men mer om det i en kommande recension!

Kommentar: Första gången på länge som jag läste mer på svenska än på engelska. Himla mirakel-månad. Förhoppningsvis blir det lite mer böcker till nästa månad! 

4 kommentarer:

  1. Svar: Super! :D Jag berättar mer när allt är klart.

    SvaraRadera
  2. LOL PÅ ER SMÅ TROLL! <3 <3 ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej men - titta gärna på vår Book Haul! //Alba och Ella <3 ^^

      Radera
  3. Alltså guuu vad jag vill ha senaste Sarah Dessen boken! Seriously, dör typ.

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D