tisdag 9 juli 2013

Detta är ett inlägg som skrevs endast för att bloggen behövde uppdateras.

Ledsen för den hemskt långa rubriken.

I alla fall, jag har varit rätt seg de senaste dagarna, så därför har bloggen fått stå tom.

Men det var inte det jag skulle skriva om nu.
   Jag kom nämligen på en sak. OM JAG INTE KOMMER PÅ NÅGOT ROLIGT ATT BLOGGA OM SNART SÅ KOMMER DET SLUTA MED ATT MIN BLOGG BLIR TOTALDISSAD!
   Och det vill jag ju inte riktigt.
   Så jag tänkte göra någon slags turnering mellan bokserier. Det skulle se ut ungefär såhär (fast snyggare):

Men om man ska ha en turnering måste man ju ha deltagare också. Så nu tänkte jag att ni skulle få ge tips på böcker i kommentarerna.
Regler:

  • Det måste vara en serie/trilogi.
  • Inga contemporary. Detta är en turnering för fantasy, paranormal romance, sci-fi, etc.
  • Bara böcker på engelska eller svenska!
  • Det måste vara en serie som de flesta känner till, och kanske har läst. 
  • Föreslå inte Hungerspelen, Harry Potter, eller Sagan om Ringen, för jag kommer inte ta med någon av dem ändå :-P
Så, det var nog allt, tror jag. Sätt igång och kommentera! ;-)

8 kommentarer:

  1. Kul med en turnering!
    Tips på serier:
    Vampire Academy - Richelle Mead
    Hungerspelen - Suzanne Collins (vet inte om det räknas till fantasy..)
    Starcrossed - Josephine Angelini


    SvaraRadera
  2. Förutom det som Wilma redan har sagt så kommer jag på dessa:

    Ädelstenstrilogin (Rubinröd, Safirblå, Smaragdgrön)
    Soul Screamers av Rachel Vincent
    Nightshade av Andrea Cremer
    Across the Universe av Beth Revis
    Matched av Ally Condie
    Lux av Jennifer L. Armentrout
    Covenant av Jennifer L. Armentrout
    The Lunar Chronicles av Marissa Meyer
    The Mortal Instruments av Cassandra Clare
    The Iron Fey av Julia Kagawa
    Delirium av Lauren Oliver
    Parasol Protecarate av Gail Carriger
    Curseworkers av Holly Black
    Hush, hush av Becca Fitzpatrick
    Mythos Academy av Jennifer Estep
    The Maze Runner av James Dashner
    Casters Chronicle av Margareth Stohl och Kami Garcia
    The forest of hands and teeth av Carrie Ryan
    Unearthly av Cynthia Hand
    Anna Dressed in Blood av Kendare Blake
    Paranormalcy av Kiersten White
    House of Night av Kristin Cast och P.C. Cast
    The Selection av Kiera Cass
    The Chemical Garden Trilogy av Lauren DeStefano
    The Wolves of Mercy Falls av Maggie Steifvater
    Study av Maria V. Snyder
    Engelsforstrilogin av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
    Wicked Lovely av Melissa Marr
    Gone av Micheal Grant
    Mara Dyer av Michelle Hodkin
    Dustlands av Moira Young
    Legenden om Morwhayle av Peter Bergting
    The Morganville Vampires av Rachel Caine
    Hex Hall av Rachel Hawkins
    Percy Jackson and the Olympians av Rick Riordan
    Shatter me av Tahereh Mafi
    Divergent av Veronica Roth

    Har ett par till men jag tror att detta får räcka :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ingen liten lista det... ;)

      Radera
  3. Percy Jackson av Rick Riordan
    Eeh...
    eeh...
    eeeeeeehhhh.... (inga andra förslag) ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, hjärnsläpp på hög nivå ;)

      Radera
  4. Vampire Academy, ett måste!!! (hihi);)

    SvaraRadera
  5. Tror inte att nån haft med dessa än:
    De Utvalda av Kristin Cashore
    Kretsen av Maggie Stiefvater (men det har väl bara kommit ut en del än så länge, så jag vet inte om det går..?)

    Och sen kommer jag inte på fler som ingen haft! ;D

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D