tisdag 18 juni 2013

Sommarläsningstag!

Varför inte börja boknörderiet med en liten enkät? Jag har blivit taggad av ViggoElvira, och Liv. När bloggen var "ur funktion" blev jag taggad till att göra massa andra saker, men jag är tyvärr för lat för att göra det.
   Nu gör jag i alla fall den här :)

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?
Gillar inte att sätta press på mig själv, men fem böcker jag (för tillfället) känner att jag verkligen vill läsa i sommar är:
Blunda och Hoppa - Sarah Dessen
Mycket mer än så - Sarah Dessen
Shadow Kiss - Richelle Mead
Hemligheternas Rike - Kristin Cashore
Requiem - Lauren Oliver
Det är väl självklart att jag måste läsa slutet på två fantastiska trilogier?

2. Vilken bok är du egentligen inte sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
Jag väntar under mossan av Amanda Hellberg. Den har väntat lite väl länge nu.

3. Var är bästa stället att läsa i sommar?
I solstolen. Vi har så sköna solstolar så!

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?
På stranden, i solstolen, och inne i fåtöljen.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Requiem. Jag har galet höga förväntningar på den, och Lauren Olivers språk är så vackert!

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
Om du fortfarande inte har läst Himlen börjar här får du sjutton ta och göra det nu. Orkar inte tjata mer om hur fantastisk den är! Perfekta sommarboken!
Jellicoe Road är det väl också dags att ta tag i, tycker du inte? Inte lika somrig, men vad i all världen spelar det för roll?

7. Strand eller hängmatta?
Jag har faktiskt aldrig legat i en hängmatta. Så jag får väl ta strand, antar jag.

8. Deckare eller roman?
Jag har helt ärligt inte läst så många deckare... Så jag väljer väl roman :)

9. Favoritgenre?
Är det ens värt att nämna det? FANTASY FOR THE WIN! Gärna med romantik och komedi inblandat!

10. Tagga 3 andra!
Den enda jag vet som inte redan svarat på frågorna är Mowa... Om du inte gjort den men gärna vill, så ta och gör den ändå! (Dock tror jag att jag är en av de absolut sista.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D