torsdag 20 juni 2013

"Duns", sa det i brevlådan.

Inte för att jag riktigt hörde dunset. Jag bara tog mig en titt ut genom fönstret och "råkade" se att han eller hon la ner något intressant där i.
   Två intressanta saker, faktiskt.
Den Femte Vågen - Rick Yancey
Ett okorrigerat förhandsexemplar! Det blir spännande att läsa, den verkar väldigt bra!

Blunda och Hoppa - Sarah Dessen
Sarah Dessens senaste bok som blivit översätt till svenska! Började läsa den igår, och den är väldigt väldigt (ja, det skulle stå "väldigt" två gånger) bra hittills.
   Det är även månadens bokcirkelbok, så tyckte det kunde vara bra att sätta igång med den direkt :)

Har någon av er läst någon av böckerna? Eller vill ni? Fritt fram och kommentera! (Vadå då, jag gillar kommentarer. Det gör väl de flesta bloggägare?)

9 kommentarer:

  1. Blunda och hoppa har jag definitivt tänkt läsa någon gång eftersom jag har läst Sarah Dessens tidigare som har blivit översatta till svenska :) Även den femte vågen är jag nyfiken på eftersom alla som läser den verkar älska den, men blir nog på engelska :)

    SvaraRadera
  2. Blunda och hoppa ska jag läsa i sommar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Passande, med tanke på att det är en typisk sommarbok ;)

      Radera
  3. Den femte vågen är jätte bra! Blev du också en utav förhandsläsarna? Jag med!
    Blunda och hoppa är bra, men inte lika bra som Sarah Dessens andra böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner mig lite speciell som får läsa okorrigerade böcker ;)

      Okej, Blunda och Hoppa är den andra boken jag läser av henne, så har inte supermycket att jämföra med ;)

      Radera
  4. Båda böckerna är skitbra, Den Femte vågen blev till och med en ny favoritbok för mig! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har börjat på Den Femte Vågen nu och den är superbra hittills! :D

      Radera
  5. Tror inte det finns något mer somrigt än en Sarah Dessen bok? :D

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D