söndag 7 april 2013

Liebster Blog Award

Jag har fått utmärkelser av LivElla, och Alba, vilket betyder att jag ska svara på nio frågor. (Egentligen blir det så 27 frågor, om man tänker logiskt, men eftersom det bara finns nio nerskrivna frågor får ni nöja er med det.)
Vad ville du bli när du var liten?
Det beror på hur liten man menar... Men det jag minns tydligast var perioden när jag ville bli allt möjligt. Simskollärare, annan lärare, frisör, artist, bakgrundsdansare, kassörska... Jag ville bli en hel del då.

Vad är du idag?
En fjortonårig tjej som går i sjunde klass i grundskolan och väldigt nyligen blivit besatt av anime.

Vart vill du helst resa?
JAPAN OF COURSE! Fast New York skulle ju inte skada heller.

Var ser du dig själv om fem år?
En nittonåring som springer omkring med blommor och rosetter i håret med två tofsar som flyger hit och dit. (Fråga mig inte om det där var ironi eller inte, för jag vet ärligt talat inte.)

Rött eller vitt?
Ehm... detaljer, tack...? Snackar vi bara om färgen i allmänhet eller vad gör vi? I så fall blir det nog vitt. Jag älskar vitt. Så stilrent och snyggt!

Sommar eller vinter?
SOMMAR! (Sol... bad... strand vackra strand...)

Skog eller hav?
HAV. Jag är helt ärligt inget stort fan av skogen. (Jag har snigelfobi, okej?)

Vad gör dig ledsen?
Romeo och Julia? Angel Beats? TITANIC!?
Nä, men seriöst.
Mobbing, för att jag inte fattar grejen med det. Ingen blir ju glad över det.
Och cancer, för att det är så orättvist. (The Fault in Our Stars!!!)

Vad är det bästa du vet?
Ni måste låta mig svara med fler saker här.
Böcker, alla underbara bokbloggare, mina vänner som inte bokbloggar, min familj, Japan, manga, anime, akrylfärger (som jag började använda igår), kaniner (inte för att äta!!!), alla dessa underbara påhittade karaktärerna, choklad, mm.

Och nu är det alltså meningen att jag ska skicka vidare de här nio frågorna till fem andra bloggare (som inte redan svarat på dem, antar jag.)

Viggo från Bookfinger
En av mina absoluta favoritbloggar! Jag har även lite kontakt med Viggo utanför bloggvärlden, då vi båda är med i samma bokcirkel och träffades på bokmässan. Keep up the good work! ;)

Ebba från Punktebba
En superbra bokblogg enligt mig! Hon skriver väldigt bra recensioner, och håller även i en liten skrivskola som man får delta i :) I julas höll hon även i en julkalender på bloggen, som jag själv var med på :)

Elvira från The World I Live In
Även hon skriver väldigt bra recensioner, och hennes design är väldigt fin. Hennes inlägg är varierade, vilket är en väldigt viktig sak hos en bra blogg. :D

Maddie från Maddies bokblogg
En blogg jag gillar väldigt mycket! Maddie har även väldigt bra boksmak, (engelsk paranormal romance... hehehe...) Hennes inlägg är väldigt intressanta, och hon uppdaterar ofta :)

Mowa från Mowas blogg
Vi går ju i samma klass, och har känt varandra några år nu, så ja, man kan säga att vi har en del kontakt utanför bloggvärlden. 
   Vi började blogga om böcker ganska samtidigt, och vi skickade efter våra första recensionsexemplar tillsammas. Det är ju kul att ha någon i närheten, som har samma intressen som en själv :)

10 kommentarer:

  1. Tack så mycket :D Ska göra den så snabbt som möjligt!

    SvaraRadera
  2. Tack så jättemycket, du gjorde min dag!:D

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Ingen orsak ;) Din blogg är så bra så :)

      Radera
  4. Tack för denna stora ära!;)

    SvaraRadera
  5. Kommer kanske lite sent, men tack så jättemycket!

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D