tisdag 5 mars 2013

Vilket omslag föredrar du? #7

Omslagsdueller är alltid kul.

Den här gångens tema fick bli änglar, för att de är awesome.

1. Svarta änglar: Silence VS Doomed


Jag gillar verkligen båda två. Mörka, uppseendeväckande, men Silence känns mer speciell. Doomed påminner väldigt mycket om väldigt många andra böcker.
   Silence har mer sin egen stil, och herrejösses vad jag älskar det! Om det inte vore så att jag hatade del två i serien skulle jag redan ha köpt den.





2. Vita änglar: Shadow of the Sun VS Angel Evolution

Båda två är omslag jag aldrig har sett tidigare, men jag fastnade för båda två. Shadow of the Sun... behöver jag verkligen säga något? Den är så detaljrik och kuslig och originell och magisk så det är inte klokt! Blev på en gång sugen på att läsa boken, bara jag såg det där.
   Angel Evolution är mer enkel, men väldigt vacker.
   Men jag gillar detaljrika saker, så Shadow of the Sun vinner utan tvekan.




3. Omslag med mer än en person: Dominion VS Halo

Det här var kanske lite orättvist, men jag ville så gärna ha med Halo i en omslagsduell, och det var ganska svårt att hitta ett annat omslag som kunde duellera mot den. Dominion fick det bli, för trots att Halo slår den med hästlängder kan jag inte låta bli att nämna hur mycket jag gillar Dominion. När man först kollar på det ser man en flicka i lång rosa klänning och två änglar strax bakom henne. Kollar man lite till får man syn på detaljer som de blodiga handavtrycken på klänningen, och pilbågen, och massa andra små saker.
   Jag är ett stort fan av detaljer, om ni inte redan förstått det.

Kommentera gärna med din egen åsikt om omslagen!

3 kommentarer:

  1. "Halo" har ett riktigt snyggt omslag. Har du läst boken och vet om den är bra också?

    SvaraRadera
  2. Svar: Jag med! Har inte haft så kul på länge :D

    SvaraRadera
  3. Silence, Angel Evolution och Halo är mina favoriter. :)

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D