lördag 16 mars 2013

Tänker ni som jag?

Världens största spoilervarning om du inte har läst Själlös och Chanslös av Gail Carriger!
Jag upprepar! Om du inte har läst de två första delarna i Parasollprotektoratet skall du inte läsa detta inlägg!

Så, fattade ni?
Bra, då måste jag fråga en sak nu:
Chanslös slutade ju med att man fick reda på att Alexia var gravid, och Conall blev galen för att han är en varulv, och varulvar kan inte få barn. Alltså trodde han att hon varit otrogen mot honom.
   För någon vecka sen eller så, kan jag ha kommit på hur det gick till.
   När Alexia rör vid någon övernaturlig blir de ju mänskliga, eller hur? 
   Känner mig så himla smart för att jag kom på det, men vem vet... Resten av mänskligheten kanske kom på det direkt efter att de läst ut boken, men jag är i alla fall glad över att jag kom på det innan jag läste tredje delen.
   Någon mer där ute som läst de två första delarna, och tänker lite i samma banor? Eller någon som läst trean också, och kanske kan bekräfta min smarthet?

2 kommentarer:

  1. Jag blev så himla irriterad på Conall när han trodde hon var otrogen - varför tänkte han inte på det, liksom? >:( Måste verkligen ha trean snart!

    SvaraRadera
  2. Eh, jag tyckte liksom att det var uppenbarrt från början...(=

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D