måndag 11 mars 2013

Monday Music #3

Nu kanske ni tänker något i stil med "Vad sjutton har hänt med alla de bokiga inläggen?" Ja, de blåste bort, förstår ni. Nä, men de kommer. Det borde komma upp en recension på The Lightning Thief (Percy Jackson #1) någon gång den här veckan. Eller nästa vecka, för den delen...
   Men jag fick hem några böcker i samband med bokrean idag, så imorgon eller på onsdag kommer jag att skriva om dem... troligtvis.

Nu kommer i alla fall veckans Monday Music.
Bara japansk musik den här veckan... hejsan hoppsan.
En av de finaste rösterna EVER!

Hittade låten genom att klicka på en video som hette "World's Saddest Song Ever." Ganska passande titel, om jag får säga det själv.

Personligen har jag inte sett animen, men jag läste volym 1 av mangan igår, mest för att den här videon såg så intressant ut. Och musiken är awesome. 

Funderar på att starta en till blogg, där jag bloggar om saker som har med Japan att göra. Känns som om allt jag vill blogga om för tillfället är supercoola anime och bra musik på japanska och det faktum att jag faktiskt försöker lära mig japanska. So what!?
   Har funderat på att starta en ny blogg i säkert flera månader nu, då det inte känns särskilt passande att blogga om Japan på en bokblogg.

2 kommentarer:

  1. Å Pandora Heart är så bra! Jag håller på att se på den och faktiskt den är super :D I början fattade väll jag inte så mycket men nu gillar jag den verkligen.

    Så du håller på med att försöka lära dig japanska, coolt :) Jag själv skulle också vilja lära mig det men snart kanske man i alla fall får lära sig kinesiska i skolan :D Fast ja det kommer nog ta ett tag i alla fall men ja.

    PS: Jag tycker att det är super bra att du lägger ut japanska musik ibland, då får man lite tips på bra musik :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vill så gärna lära mig kinesiska nästa termin, men min lärare tvivlar på att jag kommer få byta från spanskan... :(

      Radera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D