fredag 1 mars 2013

Månadsrapport: Februari 2013

Dags för en liten månadsrapport.

  1. Förlorad Ängel - Becca Fitzpatrick
  2. City of Fallen Angels - Cassandra Clare
  3. Divergent - Veronica Roth
  4. Chanslös - Gail Carriger
Engelska: 2
Svenska: 2

Månadens bästa: Chanslös var nog bäst, med sina underbara karaktärer och den fantastiska världen, men City of Fallen Angels var också väldig bra.

Månadens sämsta: Förlorad Ängel. Behövde inte särskilt mycket betänketid där. Förlorad Ängel var hemsk. Det var nära att jag inte ens läste klart den.

Månadens överraskning: City of Fallen Angels, antar jag. Jag hade hört en hel del om att den var väldigt dålig jämfört med de tre första delarna, och nej, de tidigare delarna var bättre än den här, men den här var fortfarande väldigt bra.

Månadens besvikelse: Divergent. Hade förväntat mig att den skulle bli en ny favorit. Inte riktigt, va?

Kommentar: Har varit en väldigt trög läsmånad för min del. Fast fyra böcker tycker jag ändå är rätt okej. Det blir ju ungefär en bok i veckan. 
   Den här månaden har jag hållit på väldigt mycket med japan och manga och allt det där, så både läsandet och skrivandet har lagts åt sidan. Men igår när jag läste ur Percy Jackson kändes det som om läslusten kom tillbaka lite grann, och igår precis innan jag somnade kom jag på en titel på boken jag skriver just nu, och då blev jag plötsligt väldigt sugen på att skriva. Dessutom har jag två väldigt bra idéer till noveller.
   Så vi får väl se hur det går nu i mars.
   Jag fick förresten reda på att jag är förskräckligt dålig på att slalomläsa. Det slutar med att jag bara läser ur den ena boken, så att den andra bara får ligga på nattduksbordet helt övergiven. 
   Idag började jag dock på en tredje bok, men det var bara för att vi läser böcker till bokjuryn i skolan. Annars hade jag hållit mig till två. 
   Det lär bli väldigt mycket slalomläsning nu i mars också. Jag ska helst ha läst Genom Dina Ögon innan jag ser filmen (Ska på förhandsvisning!), och jag måste läsa Överenskommelser av Simona Ahrnstedt, som är ett rec-ex. Och så är jag ju med i en bokcirkel också. (Personligen vill jag ju även hinna läsa lite på engelska också. Duh.) Helst ska jag hinna med skolan också. Nah... Vad säger jag? Varför inte ha en liten skolsvacka? Det skulle väl inte skada? Bara i några dagar eller så?

2 kommentarer:

  1. Hur har du fått biljetter till en förhandsvisning??? :)

    Det här med att "slalomläsa" känns det som att många är rätt dåliga på. Själv försöker jag hålla mig undan det rätt mycket :) Undantaget är att jag alltid brukar ha en bok i väskan som jag bara läser på väg till skolan, men då brukar jag försöka välja någon bok som jag inte är så jättesugen på att läsa så slipper jag oron att min andra bok som jag läser hemma inte blir läst :)

    SvaraRadera
  2. Sv: Aha kul :) När är det som förhandsvisningen är då? :)

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D