onsdag 13 februari 2013

Waiting on Wednesday!

Waiting on Wednesday startades av Jill från Breaking the Spine, och går ut på att man en gång i veckan (onsdagar) skriver om en bok man längtar efter (alltså, som inte är utkommen än ;-))

Between the Devil and the Deep Blue Sea
av
April Genevieve Tucholke
Kommer ut 20 Augusti
Så varför vill jag så gärna läsa den här då? Kan det ha något att göra med det underbara unika omslaget, eller kanske den fantastiska titeln, eller den fängslande handlingen jag kopierade från Goodreads?
      You stop fearing the devil when you’re holding his hand…

Nothing much exciting rolls through Violet White’s sleepy, seaside town…until River West comes along. River rents the guesthouse behind Violet’s crumbling estate, and as eerie, grim things start to happen, Violet begins to wonder about the boy living in her backyard. Is River just a crooked-smiling liar with pretty eyes and a mysterious past? Or could he be something more? Violet’s grandmother always warned her about the Devil, but she never said he could be a dark-haired boy who takes naps in the sun, who likes coffee, who kisses you in a cemetery...who makes you want to kiss back. Violet’s already so knee-deep in love, she can’t see straight. And that’s just how River likes it.

Då återstår bara att se om jag står ut med att vänta fram till Augusti. (Vill ni slå vad om det? Jag satsar på nej!)

1 kommentar:

  1. Åh den här vill jag också verkligen läsa! Läste dessutom dikten som boken är baserad på (för det är väl den här boken som är baserad på en dikt av Edgar Allan Poe?) och blev kär, så har höga förhoppningar på boken nu :D

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D