måndag 25 februari 2013

Monday Music! #1

Ännu en ny sak jag hittat på, som jag tänkt börja med i säkert två månader. Nu hände det äntligen!

Det är ju så, att de flesta boknördarna är väldigt nördiga i musik också (inklusive jag.) Så jag tänkte göra ett sådant här inlägg en gång i veckan, där jag uppmärksammar musik jag hittat på senaste tiden. Ibland kanske det bara blir en låt, ibland blir det kanske flera.
   Ni behöver inte gilla musiken jag lägger ut, ni kan hata den hur mycket ni vill och orkar. Jag går helt efter min egna musiksmak.

Den här veckan blir det två!
   Nu är det så att jag är inne i en japansk anime/manga period där anime och japan och japanska i stort sett är det enda jag tänker på. Så här får ni tips på en japansk låt som hör till animen Sword Art Online.
Jag vet inte om videon innehåller spoilers eller inte, så ni får se på egen risk! (Och spoila heller inget i kommentarerna, jag har bara sett till avsnitt åtta ;))

Den andra låten jag gått och blivit kär i är en cover av låten Six Trillion Years and One Nights Story. Jag vet faktiskt inte vem som sjunger originalet.

Säg gärna vad ni tycker om Monday Music, och om ni har några idéer om hur man kan förbättra inläggen får ni gärna dela med er av dem, och om ni har musiktips vill jag gärna höra dem :-)
Senare idag kommer det upp en gästnovell!

さようなら!(Nej, jag kopierade inte det där från Google Translate. Tack vare min smarthet har jag lyckats ställa om mitt tangentbord, så att det blir japanska tecken. (Fast det funkar inte om jag ska skriva kanji.))

3 kommentarer:

  1. Jag är faktiskt inte alls nördig i musik, konstigt nog. Jag lyssnar typ aldrig på musik (om inte soundtracket från Lord of the Rings-filmerna räknas ;))

    SvaraRadera
  2. Hej snälla du! Scrollade igenom din blogg alldeles nyss och upptäckte inlägget om nätkärlek på alla hjärtans dag. Hur kunde jag ha missat det förut!? Där fanns ju jag med! Tack! Tacktacktack! Och tusen gånger detsamma till dig! (cyberspacelove)

    Ps. Läser du mycket manga och sånt?

    SvaraRadera
  3. Haha! Det där med att många boknördar också är musik nördar, ja det är väldigt sant! Jag lyssnar typ på musik hela tiden!

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D