lördag 2 februari 2013

Minirecensioner: Unearthly & The Perks of Being a Wallflower


Jag har liksom inte så mycket att säga om de här två böckerna, så därför tyckte jag det räckte med två minirecensioner :-)
Klicka på bilderna för att komma till böckernas Goodreads-sida.

Författare: Cynthia Hand
Antal sidor: 435
Förlag: Harper Teen
Svensk titel: -
Serie: Unearthly #1

Så... En paranormal romance med änglar. Jag är ett stort fan av änglar, så det funkar för mig.
   Även själva handlingen funkar för mig: Huvudrollen Clara är dotter till en halvängel och finns för att rädda någon som senare kommer bli viktig i världens historia, eller något.
   Man kan säga att allting funkade tills jag läste den. Uppfatta mig inte fel nu, den var väl ett trevligt tidsfördriv.
   Men den fångade aldrig mitt intresse så som jag vill att en bok ska fånga mitt intresse.
   Dessutom tyckte jag inte att karaktärerna var särskilt intressanta, och ni vet hur högt jag värdesätter karaktärerna i en bok!

***

Författare: Stephen Chbosky
Antal sidor: 231
Förlag: Pocket Books
Svensk titel: Wallflower
Serie: -

Jag är väl en av de få som inte totalälskade denna bok. Jag tyckte bara den var väldigt bra, men inte super-duper-mega-bra. 
   Och de fyra stjärnorna jag gav den på Goodreads berodde mest på det underbara språket.
   Jag tyckte inte att handlingen var jätteintressant. Jag blev aldrig riktigt fäst vid någon av karaktärerna. Jag blev aldrig sådär berörd som man kan bli av böcker (ni vet, när man bara vill krypa ihop till en liten boll och lägga sig under en sten eller något.) Det hände aldrig.
   Därför kan jag inte säga att jag älskar den här, som många andra kan. Det är synd.

Så, jag blev rätt så besviken på båda de här böckerna. Jag hade hört så mycket bra om dem, och de levde inte upp till förväntningarna. That's a shame.

3 kommentarer:

  1. Älskar "Unearthly"s omslag! Jätte vackert. Synd att den inte var så bra.:(
    Jag har ju läst TPoBaW på finska, och jag älskade den. Men det var nog också väldigt mycket för språket... men Patrick och Sam tycker jag också att är väldigt bra karaktärer!:)

    SvaraRadera
  2. jag måste verkligen ta tag i att läsa The pers of being a wallflower någon gång!

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D