fredag 1 februari 2013

Månadsrapport: Januari 2013

Dags för min första månadsrapport! ;-) (Och årets första, för den delen.)

  1. Pandemonium - Lauren Oliver
  2. Incarnate - Jodi Meadows
  3. The Scorpio Races - Maggie Stiefvater
  4. Anna Dressed in Blood - Kendare Blake
  5. The Iron Queen - Julie Kagawa
  6. The Iron Knight - Julie Kagawa
  7. Unearthly - Cynthia Hand
  8. The Perks of Being a Wallflower - Stephen Chbosky
  9. Obsidian - Jennifer L. Armentrout
Engelska: 9
Svenska: 0

Månadens bästa: The Iron Queen eller The Iron Knight. Kan inte välja mellan dem två, då de båda är lika älskvärda och fantastiska och allt! 
   Men alla böckerna har varit bra.

Månadens sämsta: Som sagt så var alla bra, men en som inte riktigt är på samma nivå som de andra är Anna Dressed in Blood

Månadens överraskning: Pandemonium, faktiskt, vilket kanske låter lite halvkonstigt, med tanke på att det är en uppföljare, och att jag faktiskt gillade den första delen. Men jag läste ju Delirium på svenska, och Pandemonium på engelska. Herregud vilken skillnad det var på språken! Jag visste redan att den skulle vara bättre på engelska, det var ju därför jag inte väntade tills den kom ut på svenska, men att skillnaden var så stor och tydlig! Känner att jag måste skaffa Delirium på engelska, bara på grund av det. 

Månadens besvikelse: Både Unearthly och The Perks of Being a Wallflower blev stora besvikelser. The Perks trodde jag skulle ligga på ungefär samma nivå som The Fault in Our Stars, när det gäller böcker som inte innehåller övernaturliga inslag. Men enligt mig är den inte alls lika bra som TFiOS.
   Unearthly trodde jag skulle ligga på samma nivå som t.ex Vampire Academy, The Iron Fey, The Mortal Instruments. Inte i närheten. (Men den var inte så dålig att jag inte vill läsa uppföljarna ;))

Kommentar: Att jag bara läste böcker på engelska kom inte som någon stor överraskning. Det var planerat sen december. Men till nästa månad (Februari, om ni inte har almanackor.) blir det böcker på båda språken igen :-)
   Personligen är jag väldigt nöjd med nio böcker. Det är väl ungefär så mycket jag brukar läsa, tror jag. 
   Nu till februari vet jag inte riktigt hur det kommer bli. Jag har kommit in i skrivandet nu, så jag ägnar helst så mycket som möjligt av fritiden åt det. 
   Men så kommer ju sportlovet. Och så fyller jag år, vilket betyder nya böcker, vilket gör mig till en Happy Girl
   Så förhoppningsvis hinner jag med både att skriva och att läsa.

1 kommentar:

  1. Wow, bara engelska böcker!
    Jag lyckades bara läsa ½ och börja på en...

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D