lördag 26 januari 2013

Vilket omslag föredrar du? #6

Det var ett bra tag sen jag gjorde omslagsdueller nu, och eftersom jag inte har något annat att blogga om för tillfället passar det fint (Inget att blogga om? Nä, visst. Bara tre böcker som ska recenseras -.-)

Den här gången tänkte jag köra med klänningar som tema ;-)

1. Svarta klänningar: Darkness Before Dawn VS Fallen


Enligt mig är båda omslagen rätt så otroliga, och ganska lika varandra.
   Dock finns det inte många omslag som slår Fallen. De andra omslagen i serien är också väldigt fina, men det här är utan tvekan bäst.









2. Röda klänningar: Everneath VS Masque of the Red Death


De här omslagen är till skillnad från de svarta klänningarna väldigt olika varann. Everneath känns ljus och vacker. Masque of the Red Death känns mörk och dyster.
   Så, vad tycker jag?
   I det här fallet föredrar jag nog det dystrare. Jag älskar alla detaljer, och typsnittet de använt till titeln är så underbart!






 3. Blåa klänninger: The Selection VS Ashes on the Waves  


Inte ett så jättesvårt val, egentligen. Ungefär samma sak som med de röda klänningarna. The Selection representerar ljust och vackert. Ashes on the Waves det mörka och dystra, och även här väljer jag det mörka och dystra. Jag bara tycker att det är så grymt coolt och häftigt och vackert och fantastiskt och herregud vad jag älskar det där omslaget. Längtar så himla mycket tills den kommer ut, så att jag kan köpa den och ställa den i bokhyllan!

Så, det var allt för den här gången! Har redan börjat planera vad jag ska ha för tema på nästa omslagsduells-inlägg ;-)

4 kommentarer:

  1. 1. Darkness Before Dawn
    2. Everneath
    3. The Selection

    Men alla är så sjukt fina! :D

    SvaraRadera
  2. Oooo, älskar Fallens omslag! Så här tycker jag:
    1. Fallen
    2. Mosque of the red death, kanske. jag gillar faktiskt inte något dera så jättemycket...
    3. Här blir det faktiskt oavgjort. the selection är så himla prinsessig och fint på nåt vis, Men ashes on the waves är alldeles fantastiskt...:)

    SvaraRadera
  3. Jag älskar Fallen, Everneath och The Selection.

    SvaraRadera
  4. 1. Fallen
    2. Masque of the Red
    3. Ashes on the Waves

    Jag blev helt förälskad i Ashes on the Waves :)

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D