tisdag 29 januari 2013

Tag: Happy Bookaholic


Blev taggad av Ella! :-D

1. Vad älskar du med att köpa nya böcker? 
Mest av allt älskar jag att ställa dem i bokhyllan (dock börjar det bli lite problematiskt för mig nu, min bokhylla är en av de mest bedrövliga sakerna jag sett. Behöver antingen en ny, eller fler hyllor att sätta upp... någonstans.)

2. Hur ofta köper du nya böcker? 
Ända sen jag började läsa på engelska (i somras) har det blivit lite för ofta. Nu har det blivit som något slags beroende. Helt plötsligt måste jag bara beställa hem två-tre böcker, och känslan försvinner inte förrän jag har gjort det.
   Vet inte riktigt exakt hur lång tid det tar mellan varje bokinköp, men fyra-fem veckor kanske. Det spelar ingen roll hur många gånger jag bestämmer mig för att spara på pengarna, jag använder dem ändå.

3. Fysisk bokaffär eller bokhandlar online - vad föredrar du? 
Det är alltid härligt att vara inne i en bokhandel, men jag föredrar att beställa online. Det är billigare, och jag älskar att öppna paket ;-)

4. Har du någon favorit-bokaffär?
SF-bokhandeln (ingen tvekan där inte)! Speciellt den i Stockholm, fast har inte varit i den som finns i Malmö än :-)

5. Brukar du förbeställa böcker? 
Har aldrig gjort det :-)

6. Har du en månadsbudget för bokinköp, som du inte får överskrida?
Nej, bara en månadspeng som inte går att överskrida, för då har jag inga pengar kvar ;-)

7. Bokköpstopp - är det något för dig? 
Borde väl egentligen ha det, men det låter så jobbigt att det inte ens är någon idé att försöka.

8. Hur stor är din bokönskelisa?
För lång. Räcker det som svar på frågan?

9. Vilka tre böcker (från din önskelista eller förbeställningslista) vill du äga NU?
Alla. Annars skulle de väl inte finnas med på min önskelista?
Men tre jag vill ha riktigt mycket är:
   Requiem - Lauren Oliver
   Ashes on the Waves - Mary Lindsey (Som inte kommer ut förrän i Juni!!!)
   The Storyteller - Antonia Michaelis
Ge mig ge mig ge mig! (!!!)

10. Vem taggar du vidare?
Har ingen större koll på vilka som inte redan har blivit taggade, så taggar vidare alla som inte har gjort den, och vill göra den! (Jag menar, jag tänker inte tvinga er till något. Geez... )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D