torsdag 24 januari 2013

Delirium som film? Nej, vänta lite nu, Delirium som tv-serie!

Källor: http://lauren-oliver.tumblr.com/post/41284293685/announcing-the-delirium-tv-series
           http://tvline.com/2013/01/22/pilot-greg-kinnear-rake-sleepy-hollow-fox-dramas/#more-399203

Var inne lite snabbt (typ tre sekunder, sen såg jag det) på Goodreads, när jag hittade länken till Lauren Oliver's hemsida.
   Alltså, fattar ni!!!!!!!???????? (Vadå, jag bara uttrycker mig lite här.)
   Delirium, som TV-SERIE! Som de gjorde med Vampire Diaries! Och bara... WOW!
   Jag har bara några saker jag kräver nu:

  1. Alex måste se grymt bra ut, med hår i samma färg som löven om hösten (och bärnstensfärgade ögon ;)) . Men skådespelaren måste också kunna skådespela.
  2. Vildmarken måste se ut som... Ehm... Som jag har föreställt mig den? (Mycket träd och mycket skog och mycket underbart vackert!)
  3. Jag vill gärna att de har kvar så mycket som möjligt av bokens handling, så att de inte gör sin egna lilla version av sjukdomen Amor Deliria Nervosa.
Jag fattar fortfarande inte... tv-serie!? Jag hade hela tiden hoppats på att den skulle bli film, men tv-serie hade jag aldrig tänkt på. Tror dock att det kommer bli rätt bra, och inte för utdraget eller något. Dessutom funkar nog tidshoppen i Pandemonium bättre som tv-serie än som film. Det skulle nog bli rätt så frustrerande att hoppa fram och tillbaka i tiden så många gånger i en och samma film.

Så, vad säger ni om det här? Delirium på tv? Hiss eller diss? (Jag, personigen, hissar det superdupermycket!)

UPDATE: Måste bara lägga till en till punkt på min saker-jag-kräver-inför-Delirium-tv-serien:
       4.  Ni vet, det där cliffhanger-slutet som jag nämner lite hela tiden, måste vara lika känslosamt i tv-        serien. Nu har jag ingen aning om hur de tänker göra, men jag hoppas verkligen att varje bok blir en säsong.   Alltså, att första boken är säsong ett, och andra boken säsong två. (Och tredje boken säsong tre.) Annars    försvinner mitt cliffhanger-slut, och det går ju inte!

5 kommentarer:

  1. Å yay! om det kommer som tv serie måste jag ju kolla *w* Jag hissar! :P

    SvaraRadera
  2. Naturligtvis så hissar jag. Har alltid tyckt att den skulle passa bättre som tv-serie än som film. :)

    SvaraRadera
  3. Om det blir en tv-serie måste jag definitivt läsa Delirium innan den börjar :) Måste verkligen ta och läsa den snart! :)

    SvaraRadera
  4. HISS! Tror verkligen att det kan bli jätte bra! :D

    SvaraRadera
  5. Hiss! Helt klart! Vet du vilket datum de börjar sända den här i Sverige?
    The Vampire Diaries säsong 4 börjar idag! På kanal 6, klockan 18.00.

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D