tisdag 25 december 2012

Något att fylla på bokhyllan med

Tänkte alltså visa vilka böcker jag fick i julklapp + lite böcker jag köpte några dagar innan julafton :-)
Uppifrån och ner:
En liten tomte som håller i en skylt där det står "God Jul."
A Game of Thrones - George R.R. Martin
Book of Shadows, The Coven, och Bloodwitch (Tre första böckerna i serien Sweep) - Cate Tiernan
Shadow Kiss - Richelle Mead
The Perks of Being a Wallflower - Stephen Chbosky (Ej julklapp.)
Pandemonium - Lauren Oliver (Ej julklapp.)
Miss Peregrines Hem För Besynnerliga Barn - Ransom Riggs
The Scorpio Races - Maggie Stiefvater (Ej julklapp.)
Incarnate - Jodi Meadows
City of Fallen Angels - Cassandra Clare

Japp. Jag är nöjd. 
   En annan bok jag beställde strax före julafton är The Fault in Our Stars, fast jag tog inte med den här då jag redan har bloggat om den (och läst ut den, för den delen. Recension kommer när jag känner att det går att skriva den. Boken framkallar rätt så mycket känslor, så...)
   Men annars är det här allt jag fyllt på bokhyllan med.
   Nu försöker jag bara avgöra om jag retar mig på att Shadow Kiss inte passar ihop med de två första delarna i serien.
Det här är de jag började samla på.
Jag tror inte jag retar mig på det, men man vet ju aldrig. (Någon gång i framtiden när jag har alla delarna i serien och tycker det ser jättefult ut när Shadow Kiss är mindre än de andra får jag väl ta och köpa den andra utgåvan, hur svårt ska det vara liksom?)

Två andra saker jag fick som inte är böcker men som på sätt och vis hör ihop med böcker är:
  • The Hunger Games (Filmen.) - När jag såg den på bio hade jag ju inte läst boken än (Man var ju korkad på den tiden), så det blir superkul att se om filmen nu :-)
  • The Vampire Diaries (Tv-serien, säsong 1) - Om det slutar med att jag hatar tv-serien lika mycket som jag hatar böckerna tänker jag faktiskt skylla på några av er bokbloggare, för det var ni som hela tiden sa "Du måste se tv-serien! Den är inte alls som böckerna! Ian Somerhalder är het!" Känner ni igen er? Någon?

Nu har jag bara ett problem kvar. Hur sjutton ska jag hinna med allt jag vill göra!? Jag tycker jullovet borde vara längre. Sådär två-tre månader åtminstone. Annars hinner man ju inte använda sina julklappar!
Saker jag ska hinna med:

  • Läsa.
  • Skriva (Har inte gjort det på cirka en - två veckor nu. Och ja, i min värld betyder det världens undergång.)
  • Se på Grey's Anatomy.
  • Se på The Vampire Diaries.
  • Se på anime.
  • Helst rita lite, då jag fick lite såna saker i julklapp.
  • Skriva ner citat från The Fault in Our Stars + skriva klart recension.
  • Blogga.
  • Vara lite social.
Känns som om det är dags att avsluta det här inlägget nu. Dels för att det är långt och dels för att klockan är fem över tolv och det enda jag har fått gjort idag är att se på ett avsnitt Grey's Anatomy.

Ser fram emot att läsa julklappsinlägg hos er bokbloggare nu! :-D

7 kommentarer:

  1. Fina klappar du har fått! :)
    Jag fick också A Game of Thrones ;D

    SvaraRadera
  2. Wow, vad många böcker du har fått. Riktigt härligt!

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas du kommer tycka om Vampire Diaries TV-serien. Jag tycker den är skit bra och böckerna vill man ju dock spy på!

    SvaraRadera
  4. Oj, det var inte lite böcker! :D The perks of being a wallflower! <3

    SvaraRadera
  5. Vilka fina böcker! :)
    Jag lovar att du kommer gilla Vampire Diaries. ;)

    SvaraRadera
  6. Åh, så fina böcker!! Jag älskar A Game of Thrones och Shadow Kiss!

    SvaraRadera
  7. Vampire Diaries som tv-serien är hundra ggr bättre än böckerna :)

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D