onsdag 5 december 2012

Matched? Film? Är jag helt efter nu?

Haha, kollade precis runt på nyheter om City of Bones-filmen. Gissa vad jag fick reda på då? Att boken Matched av Ally Condie ska bli film. Japp. Den ska bli en Disney-film, som Fallen av Lauren Kate.
Blir det deras första dystopi, eller har jag missat något? Blir i alla fall kul att se hur de gör den. Matched blev aldrig någon favoritbok, men jag gillar den och det ska bli kul att se den som film! Dock kan det nog ta ett tag innan de börjar filma. Det kan ju vara bra att skaffa fram några skådespelare ;-)
Men regissörerna är klara! Det blir Adam Shankman och Jennifer Gibgot! Och jag har absolut ingen aning om vilka de är, men det blir säkert bra!

Någon som redan visste om det här, för jag hade inte den blekaste aning om det, och jag brukar ändå ha ganska bra koll på sånt här tycker jag.

Klicka här för att läsa mer!

Wow, jag har fått reda på mycket idag. På bokbloggen Min bok och jag läste jag att filmrättigheterna till Hush Hush av Becca Fitzpatrick har sålts. Och nu ska Matched bli film och de verkar ha kommit en ganska bra bit med det. Jösses.

8 kommentarer:

  1. Ska matchad komma ut på film!!!
    först hush hush och nu matchad!
    kan det bli bättre?

    SvaraRadera
  2. Å coolt, jag har inte läst matched än men jag vill verkligen läsa den.... fast det kommer nog jag inte kunna göra på ett tag :( Mitt lånekort är borta!!! O_O Jag håller på att bli galen, jag har letar över allt och ändå kan jag inte hitta det! Jag har aldrig tappat mitt lånekort men nu när jag tänkte låna böcker och tyckte att jag borde ta fram kortet så fanns det inte! :(

    SvaraRadera
  3. Oh vad kul, nu måste jag verkligen läsa boken!

    SvaraRadera
  4. Divergents filmrättigheter har också köpts nu, så det lär komma en massa YA-filmer mellan 2013-2016 :D

    SvaraRadera
  5. Har inte läst Matched, men är det bara jag som tycker att Disney börjar gå lite väl långt och borde hålla sig lite mer till sina områden (om någon förstår vad jag menar)?

    Svar på din kommentar: Haha! Förstår det :) Jag skulle också bli överlycklig över att få hamna i Midgård ;)

    SvaraRadera
  6. Jag älskar verkligen att böcker blir film och speciellt om det blir bra filmer :)
    Men jag älskar INTE att vänta på att de ska gå på bion!
    Det tar så många år, varför??!?

    Nästa år kommer det massor av filmer, och nästa år och nästa år...

    Jag måste nog önska mig biopresentkort annars kommer jag att vara pank och kan inte köpa fler böcker...
    Usch, hemska tanke!

    SvaraRadera
  7. Jag ääälskade denna bok! Ska bli svinkul att se filmen när den väl kommer!! :D

    SvaraRadera
  8. oj vad kul:) Det ser man fram emot och hoppas de börjar spela in den snart!:)

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D