söndag 9 december 2012

Julkalender - Dag 8 & 9

Dubbelinlägg idag då. Men men, går inte alltid att skriva inläggen på rätt dag. Livet består ju av mer än bloggen ;)

Nu har .Ebba startat en utmaning, som en julkalender. Varje dag fram till julafton lägger hon ut en fråga, och om allt går som planerat kommer jag då att svara på de här frågorna. 

Dag 8
Bästa kvinnliga karaktär i en bok

Elena från The Vampire Diaries! Nä, bara driver lite med er. Ni vet hur mycket jag hatade boken, och ni vet hur mycket jag hatade den på grund av Elena. Inte helt säker på hur en så katastrofal bok blivit en så bra tv-serie (Enligt alla andra, har själv fortfarande inte sett den.)
Det här svaret är ganska självklart för min del... Rose (Vampire Academy)! Hur kan man inte gilla henne? Hon är den bästa huvudkaraktären jag läst om! 
   Gillar såklart även Katniss (Hungerspelen), vi behöver fler starka tjejer i bokvärlden!
   Och så får jag ju inte glömma Alexia (Själlös)!

Dag 9
Bästa manliga karaktär i en bok
Ska jag välja ut en som "bästa"? Och hur sjutton hade ni tänkt att det skulle gå till!?
I nästan varenda bok jag läser faller jag alltid för minst en kille, så ja, det finns en hel del. 
   Men två stycken jag alltid kommer älska extra mycket är:
  • Finnick (Hungerspelen)! Sååååååå AMAZING! Jag är inte helt säker på varför jag älskar honom så mycket mer än massa andra karaktärer, men något är det. 
  • Och Jace (The Mortal Instruments)! Hans sarkastiska kommentarer är bara för underbara!
Och nu, bara för skojs skull, tänker jag lite snabbt nämna lite andra manliga karaktärer jag verkligen gillar:
Sam (The Wolves of Mercy Falls), Po (Graceling), St. Clair (Anna and the French Kiss), Lord Maccon & lord Akeldama (Själlös), Ash & Puck (The Iron Fey), Dimitri & Adrian (Vampire Academy), Kai (Cinder), Ansel (Nightshade), Magnus Bane & Alec (The Mortal Instruments), Joe (Himlen Börjar Här), Jonah (Jellicoe Road), Brigan (Monstrets Dotter), Dave (Du Glömde Säga Hejdå), Jasper (En bit av mig fattas).


Det är dem jag kommer på för tillfället! ;)

1 kommentar:

  1. Tv-serien är jätte bra, men har aldrig läst sådan dålig bok.

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D