torsdag 6 december 2012

Julkalender - Dag 6

Nu har .Ebba startat en utmaning, som en julkalender. Varje dag fram till julafton lägger hon ut en fråga, och om allt går som planerat kommer jag då att svara på de här frågorna. 

Dag 6
Favorittitel (på en bok, såklart.)

Favorittitel? Jag gillar faktiskt de flesta titlarna på böcker. Kommer i alla fall inte på någon jag stör mig på. Vill ni att jag ska göra en lång lista med alla titlar jag gillar? (För det vill inte jag, då det kommer ta evigheter. Ni vet, jag har faktiskt ett liv utanför bloggen också, även om det ibland kanske är lite svårt att tro.)
Inte någon superbild direkt. Vet inte riktigt vad jag gjorde när jag gjorde den.
Nä, jag tänker inte sitta här och skriva ner en lista på titlar jag gillar. Ingen skulle orka läsa hela i alla fall, så det känns lite onödigt.
   Men en titel jag verkligen gillar är Jag väntar under mossan av Amanda Hellberg. Den fastnar i huvudet, är tillräckligt lång/kort, och mystisk så att man blir nyfiken. (Ändå har boken stått oläst i min bokhylla ett tag nu ;)) Man tänker liksom: Vänta under mossan? Levande begravd, under mossa!? Och dessutom väntar den där personen där. Det tycker jag är schysst. Hmm... kanske också ska lägga mig under mossan och vänta på någon där, verkar ju ändå otroligt fridfullt där under. 
   Okej, riktigt så kanske man inte tänker, men man blir i alla fall nyfiken. 

Gillar även Borta med vinden. Det finns något så dramatiskt med den! Eller något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D