onsdag 5 december 2012

Julkalender - Dag 4 & 5

Jaja jag vet att jag inte bloggade igår, men bara så ni vet, så var det inte för att jag glömde bort. Jag hade bara ingen lust. När jag klickade fram bloggen tänkte jag bara: "Nä palla, jag gör det imorgon istället." Och nu är det ju imorgon. Har egentligen ingen större lust att blogga nu heller faktiskt, men om jag skjuter upp det flera dagar till kommer jag till slut få skriva ett superlångt inlägg med dag 4-24, och det har jag verkligen ingen lust med.

Nu har .Ebba startat en utmaning, som en julkalender. Varje dag fram till julafton lägger hon ut en fråga, och om allt går som planerat kommer jag då att svara på de här frågorna. 

Dag 4
En bok du har läst tre gånger (eller mer)

Ska jag vara helt ärlig nu?
Jag har faktiskt inte läst en och samma bok tre gånger. Bara två gånger. 
Nu blev det lite krångligt här.
Den där saken nere i vänstra hörnet, som man kan tro är en missfärgad kaktus, är en fyra, bara så att ni vet.
Hur ska jag svara på det här då?
Jag är nog inte en sån som gillar att läsa samma historia flera gånger. Ibland kan det vara kul, med böcker som man kan hitta nya detaljer i, eller böcker som bara är underbart bra. Annars föredrar jag att läsa om nya saker (vilket jag tror de flesta gör.)

Dag 5
En bra bok som har blivit en bra film

Det jobbiga med såna här frågor är att svaren är rätt självklara. Hungerspelen och Harry Potter liksom. Så jag tänker bortse från dem nu, okej?
Lite slarvigt gjord, jag vet. Vadå då? Jag ville se på Grey's Anatomy!
Hmm........ Sagan om Ringen kanske? Filmen är ju helt klart bäst, och boken... är lite väl trög (det var ett ganska stort mirakel att jag faktiskt lyckades ta mig igenom den) men samtidigt är det något med boken som är väldigt bra. Själva idén är fantastisk, och världen är... *försöker komma på ett passande ord*.... *fuskar och använder synonymer.se*... otrolig!
Jag skulle vilja svara med The Mortal Instruments, men vet inte riktigt om det räknas med tanke på att filmen faktiskt inte är klar än ;-)
Men den där lilla trailern såg ju bra ut!

1 kommentar:

  1. Är det du som målat bilden till Dag 4? För jag älskar den! Himla fin!:D

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D