måndag 3 december 2012

Julkalender - Dag 3

Nu har .Ebba startat en utmaning, som en julkalender. Varje dag fram till julafton lägger hon ut en fråga, och om allt går som planerat kommer jag då att svara på de här frågorna.

Dag 3
Jag önskar att jag skrev den här boken

Skulle vara kul om jag kunde börja det här med ordet "Bokstavligen", som jag gjort i de tidigare inläggen. Men jag kommer inte på något att säga bokstavligen om, och då blir det ju lite komplicerat.

Börjar äntligen fatta det här med att rita bilder i något dataprogram (i det här fallet Gimp).  I alla fall en enkel blomma med blänk. Svårare än så blir det inte för tillfället.
En bok jag verkligen verkligen verkligen önskar att jag kommit på, är Hungerspelen. Den är så annorlunda! Jag menar, det är ju inget man har läst tidigare. 
   Skulle även vara kul om man hade skrivit Harry Potter-böckerna.
   Eller (nu kommer jag igång här) Mercy Falls Vargar. Gud, om jag kunde skriva med Maggie Stiefvaters språk skulle jag aldrig klaga över något resten av livet.
   Och när vi ändå snackar språk är ju inte David Levithan dum heller. Läste ju nyligen ut Ibland bara måste man och språket i den är gudomligt. 
    Jellicoe Road funkar ju också. Också lite speciell, och dessutom är den så sorglig och genomtänkt.

Finns en hel del böcker faktiskt, men samtidigt är jag glad över att det inte är jag som skrivit dem. Då skulle det ju inte vara lika kul att läsa dem. Fast om jag hade skrivit Hungerspelen skulle jag kunna (Spoiler om du inte läst HELA Hungerspels-trilogin! Markera för att läsa) *rädda Finnick och döda någon annan istället.*

1 kommentar:

  1. Skulle också ha räddat hmmhmm om jag kunde! ;)

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D