lördag 22 december 2012

Julkalender - Dag 21 & 22 (+ Tävling!)

Nu har .Ebba startat en utmaning, som en julkalender. Varje dag fram till julafton lägger hon ut en fråga, och om allt går som planerat kommer jag då att svara på de här frågorna. 

Vet inte riktigt varför det blev dubbelinlägg idag igen, igår hade jag gott om tid till att blogga. Men vad gjorde jag? Jo, jag kollade på Vampire Knight istället. Jag visste inte att jag var intresserad av anime, men det var jag tydligen (märkte jag för några veckor sen när jag av någon anledning började kolla på H2O: Footprints in the sand.)
   Hade tänkt börja läsa manga, men bestämde mig sedan för att det räcker med att:
  • Se på anime.
  • Rita manga.
  • Använda pengarna till att köpa böcker. Kanske köper manga någon enstaka gång, men annars nöjer jag mig med att se på anime.
Det var vad jag ägnade dagen åt igår. Sitta framför datorn och se på Vampire Knight. Ibland känns det inte som om man har något liv över huvud taget -.-


Dag 21
Seriöst, ska det här föreställa en bok?

Nej, eller hur! Jag förstår mig inte heller på läsplattorna! (No offense, alla läsplatts-människor!)
Fråga mig inte om bilden. Ha bara lite förståelse för att jag har annat att göra än att sitta framför Gimp hela dagarna.
En bok jag inte tycker borde vara en bok är definitivt The Vampire Diaries. Har jag inte nämnt det tillräckligt många gånger nu? (Eller måste jag seriöst banka in det i skallen på er!?)
   Fast samtidigt kan jag se saker som gör den lite värdig att kallas bok. Eller... nej, det gör jag egentligen inte, men jag vet att det finns andra som verkligen både gillar böckerna och tv-serien. 
   Och bokförlaget måste ju ha sett nånting bra med den. (Själv vill jag ju helst elda upp den eller slänga den i ån eller låta kaninerna få sig en tugga. (De gillar att gnaga på mina böcker.)

Dag 22
Ett efterlängtat svar

Svaret på gåtan var Dumbledore, som jag har för mig att jag svarade. 
   Men för att Dag 22 inte ska bli för kort, så tänker jag tipsa om en tävling!
Tävlingen hittar ni här, och anordnas på bokbloggen Vettans Böcker!
   Ni har chans att vinna Divergent och Cinder (båda på engelska och i paperback-format.)
   Själv är jag mest intresserad av Divergent, Cinder har jag ju redan läst (fast på svenska.)

2 kommentarer:

  1. Nej, jag tror inte att du behöver banka in i skallen på oss att du inte gillar The Vampire Diaries ;)

    SvaraRadera
  2. Å jag har sett Vampire Knight :D (är ett manga/anime fan) Den var faktiskt väldigt bra ^.^

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D