söndag 2 december 2012

Julkalender - Dag 2

Nu har .Ebba startat en utmaning, som en julkalender. Varje dag fram till julafton lägger hon ut en fråga, och om allt går som planerat kommer jag då att svara på de här frågorna.

Dag 2
En bok du har gråtit floder över

Bokstavligen, så har jag aldrig gråtit ut en hel flod. Vart skulle den få plats, liksom?

Det finns bara två böcker som har fått mig att gråta. Den första är Harry Potter och Dödsrelikerna. Det kändes som om alla bara dog, och jag hade dessutom på sorglig musik i bakgrunden. Jag var ett känslomässigt vrak resten av dagen. Jag kunde inte ens berätta varför jag grät, för då grät jag bara ännu värre.
   Den andra är Delirium av Lauren Oliver. Jag har nämnt det säkert femton gånger här på bloggen: SLUTET ÄR FÖRÖDANDE.
   Jag grät inte när jag läste slutet, jag grät när jag hade läst klart det. Sen läste jag om det en kvart senare eller så, och då började jag gråta igen. Jag har läst om slutet jättemånga gånger sen dess, fast jag grät bara de där två första gångerna.

Jag är inte så bra på att gråta när det gäller böcker. Visst kan jag bli berörd när jag läser, det blir jag nästan hela tiden, och ibland känner jag att tårarna är på väg, fast där tar det stopp. 

Hoppas alla haft en bra första advent!

4 kommentarer:

  1. Jag brukar nästan aldrig gråta heller, men när Finnick dör... Gråter varje gång jag läser det :( <3

    SvaraRadera
  2. Oh slutet i Delirium är hemskt, kan nästan börja gråta bara att tänka på det.

    SvaraRadera
  3. SV: nej jag har ju inte det. Men nästa bok beställnig blir det nog att beställa hem.

    SvaraRadera
  4. Jag ska också göra julkalendern nu. Hann inte göra det här inlägget igår på min blogg, men nu ska jag göra både den här och 3 december. Riktigt snygg ny design förresten! Enligt mig så är det den snyggaste som jag har sett på din blogg hittils :)

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D