torsdag 20 december 2012

Julkalender - Dag 19 & 20

Nu har .Ebba startat en utmaning, som en julkalender. Varje dag fram till julafton lägger hon ut en fråga, och om allt går som planerat kommer jag då att svara på de här frågorna. 

Dag 19
Har du läst någon julkrönika i år?

Ehm... Faktiskt, så är jag inte helt säker på vad en krönika är ;-) Där går gränsen i mitt ordförråd!
Okej, jag slog upp ordet. 
   Så svaret blir nej, jag har inte läst någon julkrönika. Inte som jag minns i alla fall.

Dag 20
Älskar, älskar, älskar denna boken!

Och ännu en gång tänker jag bortse från de självklara svaren. Jag ska inte ens behöva tala om vilka de är, så därför tänker jag inte göra det heller. Ser ni hur självklara de är! (Och för er som av någon anledning inte vet vilka de är, så är det Harry Potter och Hungerspelen ;-))
Igår skulle jag ha svarat Himlen Börjar Här, eller Jellicoe Road, eller möjligtvis City of Glass eller ännu mer möjligtvis Shiver.
   Idag svarar jag istället The Fault in Our Stars. Jag har inte ens kommit halvvägs i den än, men den får bli mitt svar ändå.
   Varför?
   För att den är så otroligt bra skriven och älskvärd och rolig och fin och underbar och alla de där fina orden som jag inte orkar skriva ner just nu!

1 kommentar:

  1. Haha, jag visste inte heller vad en julkrönika var, så jag skrev nej ;P

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D