måndag 17 december 2012

Julkalender - Dag 17

Nu har .Ebba startat en utmaning, som en julkalender. Varje dag fram till julafton lägger hon ut en fråga, och om allt går som planerat kommer jag då att svara på de här frågorna. 

Dag 17
En bok du aldrig kommer att glömma

Även här tänker jag bortse från de rätt självklara svaren: Harry Potter, Hungerspelen, Twilight kanske...
   Men de böckerna kommer jag aldrig glömma, om jag inte helt plötsligt får någon slags onaturlig minnesförlust som ingen kan hitta en förklaring till. Om det hände skulle jag kunna läsa om alla böcker utan att veta vad som kommer att hända ;-) Låter ju på sätt och vis ganska lyxigt... Kan någon snälla ge mig en minnesförlust? Bara för ett tag?
Men om vi bortser från de jag redan har nämnt blir det nog........... Jellicoe Road. Jag kommer såklart aldrig komma ihåg alla detaljer och händelser i den, men jag tänker komma ihåg hur underbar och fin den är. Den har påverkat mig ganska mycket... Om jag till exempel hör ordet eremit (alltså, inte kräft-saken) blir jag halvt förtvivlad, för efter att jag hört ordet börjar jag koppla det till massa andra saker och helt plötsligt vill jag bara berätta för någon om allting som har med boken att göra men det går inte och det gör mig hemskt deprimerad!
   Det är inte bara substantiv, det gäller vissa namn som börjar på J också. Kan ni gissa varför? Jo, för att Jonah Griggs är awesome. Därför är jag lite känslig för namn som Jonathan, Jonas och John. 
   Det krävs ett mirakel för att jag ska glömma den här boken.

1 kommentar:

  1. Sv: Haha jo, därför gör jag också det ibland ;)

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D