söndag 16 december 2012

Julkalender - Dag 16

Nu har .Ebba startat en utmaning, som en julkalender. Varje dag fram till julafton lägger hon ut en fråga, och om allt går som planerat kommer jag då att svara på de här frågorna. 

Dag 16
Favoritcitat (från en bok)

Men nu skojar ni väl ändå? Sen i somras har jag fyllt mer än ett halvt block med citat, och nu vill ni att jag ska välja ett av dem? Alltså, inget illa ment, men ibland förstår jag inte hur ni tänker. (Nä, seriöst, inget illa ment. Jag bara driver lite med er.)
Men åååhhhhh. 

Ett som jag tror att de flesta som läser boken fastnar vid är det här:
French name, English accent, American school. Anna confused.

Kort men minnesvärt (från Anna and the French Kiss.)

Och ett annat jag av någon orsak inte kan få ut ur huvudet är det här:
Är en människa mer värd ifall hon har någon som sörjer henne?

Jag kommer nog alltid komma ihåg det där (från Jellicoe Road.)

Men vill ni veta en sak? (Det spelar egentligen ingen roll om ni vill veta eller inte, jag skriver det i alla fall. Sen är det liksom upp till er själva om ni tänker fortsätta läsa eller inte.) Igår... *trumvirvel*... beställde jag ÄNTLIGEN The Fault in Our Stars. Fattar ni!? Boken som alla älskar och gråter och skrattar till på samma gång! JAG SKA OCKSÅ LÄSA DEN! Den kommer stå i inbundet format i min bokhylla någonstans och jag kommer stå där och glo på den som jag gör med alla mina andra böcker. 
   Japp, tanken på att jag snart kommer att få läsa The Fault in Our Stars gör mig ganska exalterad. Tja, och tanken på att jag inte bara beställde den, utan även The Perks of Being a Wallflower och The Scorpio Races också. Fast The Scorpio Races ska tyvärr inte komma förrän efter jul, så jag får vänta lite med den.
   Och jag vet, jag skulle inte köpa fler böcker förrän efter jul, men jag hade faktiskt tre rabattkuponger från bokmässan. En på Adlibris och två på Bokus. Jag kan inte bara strunta i såna saker.

1 kommentar:

  1. Vad roligt att du beställt "The fault in our stars". Jag tycker det är alldeles underbart att beställa böcker! (men ännu underbararare att få dem:) Jag skulle också väldigt gärna vilja läsa den, men jag tror jag väntar på den svenska översättningen.. jag är inte särskilt van att läsa på engelska. Men sen kanske jag tar mig an den. Jag har läst "the perks of being a wallflower", bara på finska, och jag tycker den var fantastisk! (Du kan läsa recensionen på min blogg om du vill:)

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D