onsdag 12 december 2012

Julkalender - Dag 12

Nu har .Ebba startat en utmaning, som en julkalender. Varje dag fram till julafton lägger hon ut en fråga, och om allt går som planerat kommer jag då att svara på de här frågorna. 

Dag 12
En bok som du sträckläste


Helt ärligt så sträckläser jag faktiskt inte så mycket. I så fall en halv bok, och sen tar jag den andra halvan nästa dag. Men det händer väl att jag sträckläser hela böcker ibland. Ibland för att boken är otroligt bra och ibland för att jag helt enkelt inte har något bättre för mig. (Men oftast både och.)


En bok som jag sträckläste på en kväll var Rum 213 av Ingelin Angerborn. Texten är rätt stor, och boken är inte så tjock. Men om jag minns rätt så gillade jag den.
   I somras sträckläste jag ganska mycket, tror jag. Ett tag läste jag en bok varje morgon (Del 1-4 i serien Spejarens Lärling.) och Annas Dagbok läste jag ut på en eftermiddag (Inte för att den var otroligt bra, mer för att jag var inne i en läsperiod då.)
   Men den bästa bok som jag... nästan sträckläste var Cinder. Jag läste första kapitlet på fem dagar (Fem dagar!) och läste resten på en dag (med avbrott för lunch.)
   Får väl se om det blir någon sträckläsning på jullovet :-)

Tänkte förresten bara nämna att det kommer bli dubbel julkalender på fredag, för jag kommer inte hinna göra den imorgon. 
   Bara så ni vet :-)
   Men om allt blir som jag vill kommer det upp ett annat tidsinställt inlägg imorgon. En liten novell jag skrev igår :) (Men sist jag tidsinställde ett inlägg funkade det inte, så ni får väl se...)

1 kommentar:

  1. Sv: Ja, verkligen underbart!
    Det måste jag faktiskt hålla med om :)

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D