måndag 10 december 2012

Julkalender - Dag 10


Nu har .Ebba startat en utmaning, som en julkalender. Varje dag fram till julafton lägger hon ut en fråga, och om allt går som planerat kommer jag då att svara på de här frågorna. 

Dag 10
En bok du inte trodde att du skulle gilla, förrän du läste den.

Det här är en väldigt svår fråga. Jag menar, om man tror att man inte ska gilla den är det ju inte särskilt vanligt att man läser den. Man går ju inte runt och säger: "Åh kolla! Den där boken verkar inte alls bra, den ska jag läsa!" Men så finns det ju de där tillfällena när man helt enkelt måste läsa en bok. Eller något i den stilen ;-)

Jätteslarvigt gjord, jag vet. 
Det finns en bok jag inte alls hade höga förväntningar på, men det slutade att jag älskade både den och illustrationerna i den. Boken är... Edward Tulanes Fantastiska Resa av Kate Dicamillo. Jag läste den i skolan, i tvåan, trean eller fyran. Det fanns några böcker att välja mellan, och jag valde den. 
   Är jättesugen på att läsa om den nu, och jag vill ha den i bokhyllan så att jag kan ta fram den och kolla på de fina bilderna! 
   Skulle dessutom vara jättekul att recensera den :-)

1 kommentar:

  1. Jag läste också den när jag var liten ca 5 år, först började mamma och pappa läsa den högt för mig men dem tyckte att den var så seg och tråkig att jag fick läsa den själv i stället :)

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D