måndag 31 december 2012

Bokiga mål 2013!

Jättemånga bokbloggare gör ju listor med bästa böcker 2012 och största överraskning och största besvikelse etc, etc.
   Men det kommer inte jag, eftersom jag började bokblogga det här året. 20:de maj om man ska vara exakt. Och jag vet, om man kollar nere på arkivet står det att jag började blogga här i mars, men det var för att jag förde över massa inlägg från min gamla blogg, och nej, det är inte lika komplicerat som det låter.
   Bloggen skapades 20:de maj. Punkt slut.
   Och det var inte förrän jag började bokblogga på riktigt som jag började tänka på vad jag läser, minnas vad jag läser, tänka på böcker dygnet runt, etc etc.
   Det har hänt väldigt mycket bokiga saker i mitt liv det här året, när jag tänker efter:
  • Jag började bokblogga.
  • Jag började följa fler bokbloggar.
  • Jag gjorde min bokhylla till en "förbjuden plats" (en plats där man måste ha tillåtelse för att vara.)
  • Jag började spendera i stort sett alla mina pengar på böcker.
  • Jag började läsa på engelska.
  • Jag träffade massa bokbloggare på bokmässan!
Fast det var förra året jag skrev min egna bok ;-)

Hur som helst, såna där inlägg om bästa lästa böcker och allt vad det är får nog vänta tills nästa år (för bloggen kommer fortfarande vara aktiv nästa år, det har jag bestämt.)

Här är i alla fall massa mål jag satt upp för 2013:
Läsa om 5 böcker
För att det är så kul att återuppleva bra böcker :)

Avsluta 3 påbörjade serier (Gäller dock inte om jag skulle påbörja en serie 2013 och läsa ut den. Måste vara en serie som var påbörjad någon gång mellan 1999-2012.)
Jag har alldeles för många oavslutade serier. Jag vill liksom kunna säga "Ja, den serien har jag läst!" istället för "Jag har börjat på den serien, men inte läst hela."
   Dock är det så mycket enklare att påbörja serier istället för att avsluta dem. Därför satte jag bara upp 3 som mål ;-)

Börja följa 10 nya bokbloggar
Det är inte alls mycket, med tanke på hur många oupptäckta det finns.

Läsa 5 tegelstenar (500 sidor eller mer.)
Bara ett kul mål :-)

Läsa 25 böcker på engelska
Skulle inte förvåna mig om jag läser mer på engelska än svenska under 2013.

Läsa totalt 65 böcker
Det är ju 52 veckor på ett år, så om jag läser en bok i veckan har jag läst 52 böcker, och jag läser för det mesta fler böcker i veckan.

Böcker jag måste läsa någon gång under året:
Unearthly
The Perks of Being a Wallflower
Anna Dressed in Blood
A Game of Thrones
City of Fallen Angel
Clockwork Angel
Incarnate
The Scorpio Races
Shadow Kiss
Blood Promise
The Iron Queen
The Iron Knight

Alla mål kommer ni kunna hitta här på stället där jag har massa sidor (vet inte vad det heter, riktigt. Men precis under headern, där!) Där kommer ni kunna se hur det går med målen :-)
   Jag kommer även börja med månadssammanfattningar nu :-)

Gott nytt år alla underbara bokbloggare och andra människor! ;-)

6 kommentarer:

  1. Lycka till och gott nytt år!

    SvaraRadera
  2. Åh, både Perks och Shadow Kiss-Blood Promise är underbara. Du har mycket fina böcker framför dig. Gott nytt år! :)

    SvaraRadera
  3. Gott nytt år! Hoppas du klarar din mål! :D

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D