tisdag 6 november 2012

Vilket omslag föredrar du? #5

Känns som om det var ett tag sen jag gjorde omslagsdueller nu, och eftersom bloggen måste uppdateras, och jag inte orkar skriva klart recensionerna på Själlös och Jellicoe Road för tillfället, så kan det lika gärna bli lite omslagsdueller.

Den här gångens tema blir första delen vs andra delen.

1. Anna Dressed in Blood VS Girl of Nightmares

På en gång kan jag nog säga att jag gillar första delens omslag mest. Jag gillar verkligen det där spöklika huset i bakgrunden, och dimman/röken/molnen (?) på marken, och jag gillar att i stort sett hela omslaget är svart-vitt, med endast små detaljer av rött :)
   Fast även andra omslaget gillar jag otroligt mycket.


2. Incarnate VS Asunder

Jag har gått och blivit förälskad i båda de här omslagen, men jag gillar nog det första omslaget mer i det här fallet också. Jag älskar verkligen färgerna, och det faktum att hon har någon slags fjäril inopererad i ansiktet är ju bara sååå coolt! ;)

3. The Dark Divine VS The Lost Saint

Här handlar det väl bara om ifall man gillar lila eller blått. Just nu väljer jag lila. Jag älskar båda omslagen då de är otroligt snygga och lite annorlunda, men jag älskar det första mest. Den lila färgen är så fin, och att tånaglarna är målade i samma färg gör det bara bättre, och sättet de virat tyget runt benen på henne (det där kan väl inte vara en han?) är så himla snyggt!

Märkte först nu att jag valde första delen hela tiden, och för tillfället kan jag inte komma på någon serie där där jag föredrar andra delens omslag, och nu fick jag hicka. *hick*

Kommentera gärna och säg vad *hick* du själv tycker!

5 kommentarer:

  1. Jag tycker precis som du! ;D

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också precis som du, de första i samtliga fallen :)

    SvaraRadera
  3. Jag föredrog oxå de första på alla 3 :)

    SvaraRadera
  4. Jag älskar både Anna Dressed In Blood och Girl of Nightmares lika mycket, kan omöjligt betämma mig för vilken som är finast. :)
    Annars håller jag med dig! :)

    SvaraRadera
  5. Gillar båda av kendra blake, sen tycker jag Ingarnate var snyggast och båda Dark divine böckerna var fina =)

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D