lördag 10 november 2012

Skuggjägare? Fattar ni verkligen då? Säkert?

De flesta har väl läst The Mortal Instruments (och kanske The Infernal Devices också), skriven av Cassandra Clare. Bara för att jag ville blogga om boknyheter så googlade jag runt lite efter boknyheter att skriva.
   Tydligen ska det komma ut ännu en serie om "The Shadowhunters" (Vad vill ni att jag ska skriva då? Skuggjägare? Skulle ni verkligen fatta vad jag menade då?)
Bild från Google.
   Japp, ni hörde rätt. Den heter The Dark Artifices och första delen kommer att heta Lady Midnight. Är det något positivt eller negativt då?
   Jag vet inte riktigt. Jag har ju inte läst The Infernal Devices och har bara läst de tre första delarna i The Mortal Instruments.
   Men känns det inte lite som om hon borde komma med något nytt? Istället för att köra med samma i tre serier.
 
Klicka här för att komma till bokens Goodreads-sida.

Den förväntas förresten komma ut 2015.

Och vart hittade jag informationen då? Jo, jag klickade mig in på wikipedia, så nej, det var inte så svårt att hitta.

Och förresten. Fick precis reda på att Cassandra Clare egentligen heter Judith Rumelt. Har faktiskt undrat lite över namnet Cassandra Clare, med tanke på att huvudrollen i The Mortal Instruments heter Clary ;-)

Så vad säger ni? En tredje serie om "The Shadowhunters" (eller skuggjägare)? Hiss eller diss!? Speciellt ni som läst The Infernal Devices också, blir det för mycket?

UPDATE: V-vänta lite nu! Klickade runt lite på Goodreads. Vad hittar jag då? Jo, 2014 förväntas det komma ut en bok av Clare och Holly Black (Som bland annat skrivit Den vita katten.) Och gissa vad? Det stod ingenting om "the Shadowhunters."
   Hur många böcker kan man jobba på egentligen?

  • Clockwork Princess (The Infernal Devices #3) - 2013
  • City of Heavenly Fire (The Mortal Instruments #6) - 2014
  • Lady Midnight (The Dark Artifices #1) - 2015
  • (Tillsammans med Holly Black) The Iron trial (Magisterium #1) - 2014
Herregud... Nu vet vi vad hon kommer ha för sig framöver.

Klicka här för att komma till The Iron Trial's Goodreads-sida.

4 kommentarer:

  1. Jag tycker bara att det är väldigt, väldigt spännande :D
    Jag älskar världen hon byggt upp, och eftersom de inte utspelar sig på samma plats, samma tid, så tycker jag inte det är för "uttjatat" :)

    SvaraRadera
  2. Roligt, nu blir det många böcker att läsa! ;D

    SvaraRadera
  3. Har precis som du bara läst de första 3 böckerna i TMI och är sugen på att läsa TIF, men tre serier? Seriöst? Om samma sak! Visst, visste redan att det var såhär, men jag tycker faktiskt hon överdriver. Visst Richelle Mead skrev VA och sen började hon på Bloodlines, som utspelar sig i samma värld och sånt. Men ändå! Tre serier om samma sak? Nån gång kommer jag väl läsa resten av TMI och TID och jag kommer väl kanske läsa TDA när den kommer också om jag inte har tröttnat på den världen då, men tycker ändå hon kan komma på någon ny idé snart :)

    SvaraRadera
  4. Nej tror faktiskt inte det kommer bli så uttjatat även om man kan tro att TMI och TID påminner mycket om varandra så är det inte så och jag kommer definitivt läsa hennes tredje serie :)

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D