tisdag 20 november 2012

Min värsta fiende: Idétorka.

Nu har jag idétorka, igen.
   Och jag försöker hålla mig till uppdatering varje dag, men uppenbarligen funkar det inte.
   Visserligen skulle jag kunna skriva recensionen på Rubinernas Bok, men just nu har jag bara ingen lust.
   Visserligen skulle jag kunna göra en utmaning jag hittade på bokbloggen Bookfinger för några dagar sen, men som sagt så har jag idétorka, och då går det inte. (Vadå? Trodde ni att idétorkan endast gällde bloggen? Nepp, den gäller hela alltihopa.)
 
Skulle liksom behöva lite hjälp här, om ni inte vill att den här bloggen ska bli lika övergiven som min gamla blogg.
   Funderar på att börja med någon slags "Topp 5." Har sett några andra bloggar göra det, och det känns som en kul idé.
   Sen funderar jag även på att börja med Teaser Tuesday, som går ut på att man skriver ner en liten "teaser" från den boken man läser. Tänkte börja med Teaser Tuesday för längesen, men det blev aldrig av.
   Och så funderar jag på att joina Bokbloggsjerkan också ;-)

Något speciellt ni skulle vilja se på bloggen?
   Helst något jag kan göra flera gånger, typ en gång i veckan eller så. Och det ska helst ha något med böcker att göra ;-)

Och nu inser jag att det här blev ett sånt där tråkigt inlägg utan bilder, men det får ni ta och stå ut med. Ibland måste det få bli så, okej?

3 kommentarer:

  1. Jag vet inte varför, men... konstigt nog tyckte jag inte det blev något tråkigt inlägg.:) Trots att du inte hade någon bild och trots att du kanske inte skrev om världens intressantaste sak. För det är så bra skrivet, tycker jag. Du är jättebra på att skriva!:D För du skriver på nåt vis så personligt verkar det som. Men om det där andra kan jag nog inte komma på nåt... du kan ju göra alla saker! Det vore jätteroligt!:)

    SvaraRadera
  2. Du kan väl köra på Bokbloggsjerka!
    Det gör jag, och man får se och läsa många ny bokbloggar!

    SV: Du skrev du ju att du aldrig hade hittat "Darkside" första boken och jag tänkte (bara tänkte!) att du annars skulle kunna mejla förlaget (B Wahöströms) och fråga om du skulle kunna få den som rec-ex?
    Jag frågade om första delen i Hush, Hush-serien och då fick jag den även om jag hade läst innan.

    Så fråga! Det värsta du kan få är ett nej...

    SvaraRadera
  3. 30 days of books, kanske? :)

    Day 01 – Best book you read last year
    Day 02 – A book that you’ve read more than 3 times
    Day 03 – Your favorite series
    Day 04 – Favorite book of your favorite series
    Day 05 – A book that makes you happy
    Day 06 – A book that makes you sad
    Day 07 – Most underrated book
    Day 08 – Most overrated book
    Day 09 – A book you thought you wouldn’t like but ended up loving
    Day 10 – Favorite classic book
    Day 11 – A book you hated
    Day 12 – A book you used to love but don’t anymore
    Day 13 – Your favorite writer
    Day 14 – Favorite book of your favorite writer
    Day 15 – Favorite male character
    Day 16 – Favorite female character
    Day 17 – Favorite quote from your favorite book
    Day 18 – A book that disappointed you
    Day 19 – Favorite book turned into a movie
    Day 20 – Favorite romance book
    Day 21 – Favorite book from your childhood
    Day 22 – Favorite book you own
    Day 23 – A book you wanted to read for a long time but still haven’t
    Day 24 – A book that you wish more people would’ve read
    Day 25 – A character who you can relate to the most
    Day 26 – A book that changed your opinion about something
    Day 27 – The most surprising plot twist or ending
    Day 28 – Favorite title
    Day 29 – A book everyone hated but you liked
    Day 30 – Your favorite book of all time

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D