fredag 16 november 2012

Min (bok)önskelista 2012!


För några dagar sen skrev jag ner böcker på en önskelista. Tänkte publicera den här, så att ni vet vad ni ska köpa till mig i julklapp sen ;-)
   På den riktiga har jag även skrivit förlag och i vilket format jag vill ha boken (Ni vet, jag är hemskt kräsen när det gäller sådant.)

Färgsystemet:
Lila - Vill ha supermycket!
Grön - Vill ha ganska mycket.
Rosa - Vill ha, men skulle kunna vänta.
Röd - Bara lite extra.
Brun - Varför finns boken ens med på listan? Jag har typ glömt bort vad det är för bok överhuvudtaget!

Engelska:
  • Torn – Amanda Hocking 
  • Ascend – Amanda Hocking 
  • The Fault in our Stars – John Green 
  • Delirium – Lauren Oliver
  • Pandemonium – Lauren Oliver
  • Before I Fall – Lauren Oliver 
  • The Scorpio Races – Maggie Stiefvater 
  • The Raven Boys – Maggie Stiefvater
  • Linger – Maggie Stiefvater
  • Forever – Maggie Stiefvater
  • Shadow Kiss – Richelle Mead
  • Blood Promise – Richelle Mead
  • Spirit Bound – Richelle Mead
  • Last Sacrifice – Richelle Mead
  • Bloodlines – Richelle Mead
  • The Golden Lily – Richelle Mead
  • City of Fallen Angels – Cassandra Clare
  • City of Lost Souls – Cassandra Clare
  • Clockwork Angel – Cassandra Clare
  • Clockwork Prince – Cassandra Clare
  • Anna Dressed in Blood – Kendare Blake
  • Girl of Nightmares – Kendare Blake
  • Incarnate – Jodi Meadows
  • The Iron Queen – Julie Kagawa
  • The Iron Knight – Julie Kagawa
  • The Lost Prince – Julie Kagawa
  • Shatter Me – Tahereh Mafi
  • The Perks of Being a Wallflower – Stephen Chbosky
  • If I Stay – Gayle Forman
  • Lola and the Boy Next Door – Stephanie Perkins
  • Will Grayson, Will Grayson – David Levithan & John Green
  • Across the Universe – Beth Revis
  • The Body Finder – Kimberly Derting
  • Divergent – Veronica Roth
  • The Maze Runner – James Dashner
  • Half-blood – Jennifer L. Armentrout
  • Obsidian – Jennifer L. Armentrout
  • Hex Hall – Rachel Hawkins
  • Alice in Zombieland – Gena Showalter
  • Under the Never Sky – Veronica Rossi
  • A Game of Thrones – George R. R. Martin
  • Legend – Marie Lu
  • Beastly – Alex Flinn
  • Darkside – Tom Becker
  • The Lightning Thief – Rick Riordan
  • Beautiful Creatures – Kami Garcia & Margaret Stohl
  • The Dark Divine – Bree Despain
  • Everblue – Brenda Pandos
  • The Selection – Kiera Cass
  • Tomorrow, When the War Began – John Marsden
  • Uglies – Scott Westerfeld
  • Halo – Alexandra Adornetto
  • Harry Potter böckerna (Vill väldigt gärna läsa om dem, fast på engelska.)
  • Crossed – Ally Condie
  • Far From You – Lisa Schroeder
  • I Heart You, You Haunt Me – Lisa Schroeder
  • The Host – Stephenie Meyer

Svenska:
  • Gone: Övergivna – Michael Grant
  • Chanslös – Gail Carriger
  • Edward Tulanes fantastiska resa – Kate DiCamillo 
  • Det är så logiskt alla fattar utom du – Lisa Bjärbo
  • Mitt Perfekta liv – Sarah Dessen
  • Systrar i Jeans – Ann Brashares
  • Mer än ögat ser – Melissa Marr
  • Boktjuven – Markus Zusak
  • Harry Potter och Fenixorden – J.K. Rowling (Jag har ju alla andra delarna (på svenska) så skulle vara kul att ha den femte också :))
(Det kan ha blivit är olika nyanser på vissa färger, och ber om ursäkt för det. Jag är trött, och dålig på att se skillnad på färger (tydligen.))
Jag kommer troligtvis komma på fler böcker innan julafton, men för tillfället är det de här!
   Och jag kommer troligtvis kanske få högst fyra av dem! Jippie! ;)
   Och här går jag runt och säger att jag vill ta en paus från paranormal romance... Önskelistan tyder nog mest på motsatsen.
   Någon bok du tycker jag ska prioritera högre (säger man så?) eller någon bok jag satt högt upp, som inte alls är så bra? Kommentera!

10 kommentarer:

  1. Oj, väldigt lång bokönskelista.
    Fast jag ska inte säga något heller med alla böcker jag önskar mig...
    Ska kanske publicera den på bloggen strax innan jul

    SvaraRadera
  2. Jag kommer ihåg att jag gillade Systrar i jeans väldigt mycket när jag var yngre :)
    Och det kostar ju inget att önska, eller hur? ;)

    SvaraRadera
  3. Jättebra inlägg! :D Gör det något om jag gör något liknande (självklart länkar jag till ditt inlägg)? :)

    SvaraRadera
  4. Kan starkt rekommendera Riordans serie om "Percy Jackson".

    SvaraRadera
  5. Sv: Haha, du kan ju börja med att läsa recensionen till den första boken, "Vampyrens märke", och kanske eventuellt läsa den! :D
    Jo, jag är kär i den! Jag sträckläste den igår och det kommer antagligen upp en recension nästa vecka. En underbar bok! ;D
    Vad tycker du om den då? :)

    Åh, många bra böcker i din "lilla" lista! Jag kanske gör något liknande jag också om det är okej? ;D

    SvaraRadera
  6. Det var inte lite böcker Mimmi hehe!!!
    Sv: Tack<3

    SvaraRadera
  7. Wow, vilken önskelista! Om jag vore du skulle jag prioritera Obsidian lite mer. ;)

    sv: Ja, visst är det tråkigt med så fina omslag till böcker man inte vill läsa. :)

    SvaraRadera
  8. Tur att någon önskar sig lika mycket böcker som jag gör! Tur att jag inte är den enda som är kräsen när det gäller format och förlag! :)

    Jättefin blogg förresten!

    SvaraRadera
  9. Mer än ögat ser är för bra för att vänta på, lääs nuuuuu!!!

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D