lördag 3 november 2012

Höstläsning, Dag 6

Dag 6 - Bästa boken på svenska


Redan framme vid dag 6. Imorgon är det dag 7, och sen blir det tillbaks till skolan. Nu börjar jag i alla fall få igång läslusten igen, jippie!

Hur som helst, av de böckerna jag läst på svenska sen sommarlovet, så gillade jag mest................................................... Alltså, ingen av böckerna på svenska har varit dålig. Jag gillade verkligen Helena, det var jättekul att läsa om Skämmerskans Dotter, En bit av mig fattas var super och det stod så många kloka saker i den! Cinder läste jag ju i stort sett ut på en dag utan att tröttna, Allt jag säger är sant var både rolig och otroligt fin, och Själlös är riktigt, riktigt, bra (recension kommer, ta det lugnt bara). Så, då blir frågan: Vilken av dem är bäst?

*trumvirvel som ni måste föreställa er själva, då den inte existerar på riktigt*

Svar:  Cinder!!!

Jag var verkligen helt fast när jag läste den, och jag längtar jättemycket tills nästa del kommer ut! :-D

Skämmerskans Dotter lånade jag från biblioteket, därför finns den inte med på bilden. (Jag menar, jag orkar liksom inte springa ner till biblioteket i mjukisbyxor klockan fem på eftermiddagen för att sedan komma på att de har stängt på helgerna, vilket leder till att jag kommer få springa ännu längre, till det andra biblioteket i kommunen, för att sedan få reda på att de har stängt pga alla helgons dag. (Det stod det på deras hemsida.) Alltså, jag gör inte så mycket för en liten bild)
Verkar som om jag har gått tillbaka till tiden då jag älskade att göra parenteser i parenteser ;-)

Imorgon kommer jag svara på samma sak, fast med de engelska böckerna :-D

Ha det bra allihopa! (Jag har ABSOLUT ingen aning om varför, men jag är på oerhört bra humör just nu.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D