fredag 2 november 2012

Höstläsning, Dag 5

Dag 5 - Sämsta bok


Det här måste vara den enklaste frågan jag gav mig själv, då jag bara har läst en riktigt dålig bok sen sommarlovet.
   Ni som har följt min blogg ett tag kan nog lista ut vilken. Jag var gaaanska tydlig när jag recenserade den, del 1 och del 2.
En bok på cirka 400 sidor, som innehåller både del 1 och del 2 i serien The Vampire Diaries. Det positiva med att jag läste del 2 efter att ha hatat del 1 var att jag då fick klaga i två recensioner. Det negativa var att det var slöseri med tid. Jag hade kunnat läst någon annan, bättre bok. Men jag blir extremt envis ibland. Har jag bestämt mig för att göra något (i det här fallet läsa ut hela boken), då gör jag för det mesta det. 

Som sagt i recensionerna är det karaktärerna jag avskyr mest, framför allt huvudrollen Elena. De andra karaktärerna känns ganska platta. Speciellt kärleksintresset Stefan (Sååååå tråkig).
   Sen fanns det inget speciellt i handlingen som intresserade mig heller. Allting kändes mest fånigt.

Men ingen fara! Jag ska se på tv-serien (som enligt typ alla levande varelser är mycket bättre än böckerna)! Don't worry!

Nämen ser man på, nu fick jag ju klaga lite till ;-)
Men oroa er inte, imorgon ska jag säga bra saker om en bok på svenska jag läst, och i övermorgon blir det bra saker om en bok på engelska jag läst. Ingen fara! (Visst tycker jag det är kul att klaga, men det är inget jag känner för att göra varenda dag).

3 kommentarer:

  1. Jag märkte att du läser Smaragdernas bok. Gillar du den? :)

    SvaraRadera
  2. Haha frågar som Alba fast om Jellicoe Road... Gillar du den? :)

    SvaraRadera
  3. Hihi Damon hihi hihi hihi hihi Damon! Ännu en karaktär som är helt underbar framför allt i tv-serien. Man kan verkligen inte låta bli att älska honom! :D

    SvaraRadera

Hej! Jättekul att du vill kommentera! Men acceptera att kommentarer som jag inte tycker är nödvändiga kommer att tas bort! :D